پیکر شهید "جانی بت اوشانا" در آرامستان آشوریان اسلامشهر آرام گرفت

اسلامشهر- ایرنا- پیکر مطهر شهید وطن "جانی بت اوشانا" عصر جمعه در آرامستان آشوریان اسلامشهر آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مطهر شهید "جانی بت اوشانا" پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت و عصر جمعه در میان استقبال کم نظیر مردم اسلامشهر در آرامستان آشوریان و مسیحیان ای شهر واقع در ورودی شهرک امام حسین(ع) آرام گرفت.

مراسم تشییع این شهید دوران دفاع مقدس در اسلامشهر با حضور چهره های لشکری و کشوری و همچنین مسئولان محلی برگزار شد.

پیکر شهید "جانی بت اوشانا" در آرامستان آشوریان اسلامشهر آرام گرفت

پیکر مطهر شهید «جانی بت اوشانا بلگلو»، صبح امروز پس از تشییع از مقابل دانشگاه تهران برای برگزاری مراسم تشییع دیگری توسط مسیحیان به کلیسای حضرت یوسف (ع) منتقل و پس از آن پیکر مطهر شهید به اسلامشهر آورده شد.

از اقوام درجه یک این شهید آشوری فقط همسر عمو، دختر عمو و دختر خاله اش در قید حیات هستند، دختر عموی جانی می‌گوید: زن عمویم، مادر جانی با اینکه کیف سربازی او را برایشان آورده بودند، تا لحظه آخر که فوت شد، می‌گفت شاید جانی اسیر شده باشد و روزی بازگردد.

پیکر شهید "جانی بت اوشانا" در آرامستان آشوریان اسلامشهر آرام گرفت

امروز برخی از زنان مسلمان ایرانی و مسیحی با استقبال از پیکر مطهر این شهید برای او مادری کردند و به جای مادرش گریستند.

«جانی بت اوشانافقی بگلو» سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در خانواده ای آشوری و متدین به دین مسیحیت در محله کمالی تهران دیده به جهان گشود. او دارای مدرک دیپلم ادبیات و از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبانزد دوست و آشنا بود.

جانی روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ دو ماه قبل از اتمام سربازی اش در (تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران) در عملیات بدر و در شرق دجله به‌ شهادت رسید اما پیکر مطهرش در منطقه دشمن برجای ماند و مفقودالاثر شد.

نیروهای تفحص، پیکر شهید اوشانا بگلو را اواسط اسفند سال گذشته شناسایی کردند و به‌ سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبود.

برای پیدا کردن نام و نشانی از خانواده این شهید، انجمن آشوریان ایران پوستری با تصویر شهید منتشر و اعلام کرد: «نام این شهید «جانی بت اوشانا بگلو» است و پس از ۳۹ سال پیکر وی از طریق DNA شناسایی شده اما ستاد تفحص هیچ نام و نشانی از خانواده‌اش پیدا نکرده است، در صورت شناسایی این شهید، با دبیرخانه انجمن تماس بگیرید.» آن ها از این طریق توانستند زن عموی او را پیدا کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha