۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85094970
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افتتاح پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حضور رییس جمهور

اهواز - ایرنا -  طرح بزرگ زیست محیطی "پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس" روز جمعه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

روزانه ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی معادل هفت هزار و ۳۱۸ تن گاز ان جی ال، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد در این پالایشگاه تولید می‌شود.

با اجرای این طرح زیست محیطی و جمع آوری و بازیابی گازهای مشعل‌های غرب کارون، علاوه بر خلق میلیاردها دلار ثروت، انتشار ‌co۲ تا ۱۵ میلیون تن کاهش می‌یابد.

اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش‌های اسیدی می‌شود.

فعالیت پالایشگاه‌های گاز هویزه و بید بلند خلیج فارس منجر به ایفای حدود ٧٠ درصد تعهدات زیست محیطی بین‌المللی ایران طبق کنوانسیون‌های بین المللی (پاریس،ژنو و …) می‌شود.

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در جنوب حوزه نفتی جفیر و شمال حوزه نفتی یادآوران در ۶۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزو طرح‌های نیمه تمام در استان بود.

به گزارش ایرنا آیت الله رئیسی روز گذشته(پنجشنبه) همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدارهای مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چند روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha