هلال احمر خراسان‌شمالی به ۴۴۵ آسیب دیده از سیلاب امدادرسانی کرد

بجنورد-ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت در شبانه روز گذشته به ۴۴۵ نفر از شهروندان و روستاییان گرفتار در حادثه بارندگی و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

ابراهیم سارمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خسارت سیل از چهار شهرستان بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و گرمه گزارش شد و امدادگران در ۱۲ نقطه روستایی حضور یافتند.

وی با اشاره به اعزام ۱۹ تیم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل در مناطق شهری و روستایی استان افزود: با دریافت گزارش خسارت بارندگی شدید و خسارت سیلاب به منازل مسکونی، ۶۴ نفر نیروی عملیاتی با تجهیزات امدادی به محل حادثه در شهرستان‌های مختلف اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: کار امدادرسانی به اهالی و تخلیه سیلاب از منازل مسکونی با ۱۸ دستگاه موتور پمپ انجام شد و در مجموع در این عملیات‌ ۴۱ نفر رهاسازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در ۱۰۱ باب منزل که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه آب انجام شد و در این عملیات از ۱۹ دستگاه خودرو استفاده شد.

به گزارش ایرنا، بارش باران شب گذشته خراسان شمالی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی معابر شهر بجنورد شد و در اراضی و مزارع کشاورزی شهرستان‌های جاجرم، شیروان و بجنورد خسارت به بار آورد.

بارش تگرگ در جاجرم و دهستان تکمران در شیروان بیشترین خسارت به کشاورزان زد و میزان خسارت‌ها در دست بررسی است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha