۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85094912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محور طبس - اصفهان بازگشایی شد؛ امدادرسانی به ۲۰۰ خودرو

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: برخی محورهای شهرستان طبس از جمله محور طبس - اصفهان که بر اثر وقوع سیل شب گذشته مسدود شده بود از بامداد امروز بازگشایی شد.

محمدعلی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: بخشی از محور طبس - اصفهان محدوده رباط خان - حلوان - پیرحاجات در اثر بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های فصلی دچار تخریب و از شامگاه پنجشنبه مسیر بسته شد.

وی گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهداری برای امدادرسانی در مسیر حضور داشتند و هماهنگی برای اسکان رانندگان و مسافران در جوخواه تا بازگشایی جاده صورت گرفت همچنین یک دستگاه سواری پارس و یک دستگاه تریلی در اثر برخورد با سیل از جاده منحرف و در گل و لای متوقف شدند که توسط نیروهای راهداری رهاسازی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: یک دستگاه سواری سمند و پراید نیز با هم برخورد کردند که منجر به مصدومیت ۲ نفر شد و مصدومان با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی بیان کرد: محور طبس به اصفهان در حال حاضر باز است و تردد جریان دارد.

۲۰۰ خودرو متوقف و سرنشینان اسکان داده شدند

آخوندی گفت: تعداد ۲۰۰ خودرو (حدود ۶۰۰ نفر) تا بامداد امروز متوقف و اسکان داده شده‌اند همچنین محورهای روستایی حلوان و اطراف، خسارت دیده که در حال مرمت است و با هدایت پلیس و راهداری تردد در این مسیر برقرار است. 

وی همچنین به امدادرسانی سه مورد آبگرفتگی توسط نیروهای هلال احمر اشاره کرد و گفت: در کیلومتر ۴۴ محور طبس - خور بیابانک چهار نفر، کیلومتر ۱۰ محور جوخواه - اصفهان چهار نفر و کیلومتر ۳۰ محور طبس - یزد ایستگاه تله حمید یک نفر حادثه‌دیده به دلیل گرفتار شدن در گل و لای امدادرسانی و اسکان داده شدند.

فعالیت سامانه بارشی در شبانه‌روز گذشته به ویژه در نیمه غربی خراسان جنوبی باعث جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد.

بنابر اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی در روزهای پایان هفته جاری تا اوایل هفته آینده افزایش متناوب ابر گاهی وزش تندباد همراه با گرد و خاک در استان قابل پیش‌بینی است و به ویژه برای نواحی غربی تا مرکز استان رگبار و رعد و برق، احتمال صاعقه و بارش پراکنده تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha