۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85094802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در خوزستان برنامه ریزی شده است

اهواز - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است که امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان شاهد تحقق آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین حسینی بعدازظهر چهارشنبه در جریان سفر دور دوم هیات دولت به خوزستان در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۵هکتاری پرورش میگوی هندیجان افزود:خوزستان تنها استان ساحلی کشور است که نسبت تولیدات آبزی پروری به صید پیشی گرفته است و ۱۰ درصد از تولید آبزی کشور را عهده دار است.

وی گفت: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد افتتاح پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان هستیم که پتانسیل تولید ۹۰۰ تُن میگو در سال را داشته و خواهد توانست ۷۰ درصد به ظرفیت تولیدات استان بیفزاید و حدود پنج میلیون دلار ارز آوری داشته باشد.
رییس سازمان شیلات ایران وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تُن میگو در استان خوزستان انجام شده است ابراز امیدواری کرد: ۶ هزار هکتار زمین مستعد دیگر برای پرورش میگو در دستور کار است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار شود.
حسینی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۱ هزار تن میگو در کشور تولید شد و این رقم در خوزستان یک‌هزار و ۳۰۰ تُن بوده است و در سال جاری رشد ۷۰ درصدی در استان پیش‌بینی می شود.
رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به دغدغه اصلی دولت سیزدهم در بحث معیشت مردم تصریح کرد: نقش‌آفرینی شیلات به عنوان یک عامل توسعه در تحقق این امر بسیار حایز اهمیت است و مجتمع ۳۹۵ هکتاری در حالی به بهره برداری می رسد که با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال برای ۲۵۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.
حسینی در ادامه یادآور شد: صنعت شیلات در سال گذشته با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشته است و با توجه به محصولات صادرات محور و کیفیت بسیار خوب ظرفیت تا ۲ میلیارد دلار در آمد ارزی در کشور وجود دارد.
به گزارش ایرنا، در این آیین معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرماندار هندیجان، شماری از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در شروع ورود به فرودگاه دزفول از سوی علی اکبر حسینس محراب استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رییس جمهور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha