۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85094713
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محله‌های سیل‌زده بجنورد پاکسازی شد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85094713
محله‌های سیل‌زده بجنورد پاکسازی شد

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: محله‌های سیل زده مرکز خراسان شمالی که در بارندگی ۲ روز گذشته دچار آبگرفتگی و سیلاب شده بود با تلاش پاکبانان پاکسازی و رفت و روب شد.

جواد حمیدی راوری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی های عصر هفتم اردیبهشت موجب آبگرفتگی و رسوب گل و لای در معابر برخی از محله ها شد که با کوشش نیروهای شهرداری، پاکسازی و شست و شو شد.

وی افزود: جوی های شهر ظرفیت هدایت و مدیریت دبی بالای آب را ندارد از این رو در زمان بارش های رگباری و با ورود روان آب در مسیل های خارج شهر، شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط بجنورد هستیم.

تصویب طرح جامع هدایت آب‌های سطحی بجنورد

شهردار بجنورد در بخش دیگر سخنان خود از تصویب طرح جامع هدایت آب‌های سطحی در مرکز استان خبر داد و گفت: پس از مطالعات دقیق و اصلاحات این طرح در نشست فنی شهرداری مرکز استان مصوب شد.

حمیدی رواری با اشاره به اینکه این طرح در وزارت کشور و سازمان شهرداری ها تایید شده است خاطرنشان کرد: از این پس، اجرای جوی و جدول در شهر بجنورد بر اساس طرح جامع خواهد بود.

شهردار بجنورد افزود: با اجرای طرح جامع هدایت آبهای سطحی، مشکلات و دغدغه های شهر همچون آبگرفتگی معابر به حداقل می رسد و تجمیع و هدایت آبهای سطحی به سهولت مدیریت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آبگرفتگی و وقوع سیل یکی از دغدغه های شهروندان بجنوردی است و آب‌های سطحی از ۱۳ حوزه آبریز به سمت شهر و هسته مرکزی بجنورد هدایت می شود.

به گفته مسوولان شهری، اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از طول حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ متری مسیل‌های داخل محدوده خدماتی مرکز استان به بهسازی نیاز دارد.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha