۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 5439
کد خبر: 85094472
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وحیدی: شهید «جانی بت اوشانا» نمادی از همدلی مردم ایران در برابر دشمنان است

تهران-ایرنا- وزیر کشور در پیامی، شهید آشوری «جانی بت اوشانا» را نمادی از وحدت و همدلی مردم ایران در مقابله با دشمنان این مرز و بوم دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «احمد وحیدی» در پیام تسلیت خود ضمن عرض تسلیت به بستگان «جانی بت اوشانا» خاطر نشان کرد: بازگشت پیکر شهید سرافراز جانی بت اوشانا پس از ۳۸ سال برگ زرینی از وحدت، همدلی و اتحاد ملت ایران برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور در برابر تجاوز دشمن بعثی است و بار دیگر عطر شهادت را در جای جای این کشور پراکنده کرد.

وزیر کشور نوشت: تاریخ پر بار و شکوهمند ایران نشان داده است که مردم این سرزمین در مواقع بحرانی و خطر با وحدت و یکدلی در برابر هر دشمنی قد علم کرده اند و تا از بین بردن خطرات آنها، دست از پا نمی‌شناسند.

وحیدی افزود: اینجانب شهادت این فرزند ایران عزیز را تسلیت عرض می‌کنم و از خدای متعال برای آن سفر کرده رحمت واسعه الهی مسالت دارم.

به گزارش ایرنا؛ پیکر شهید آشوری «جانی بت اوشانا» در روز وفات حضرت معصومه (س) به همراه ۸ شهید دیگر در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ تفحص شده بود اما به علت انجام مراحل تشخیص هویت و انجام آزمایش ‌DNA تاکنون به خاک سپرده نشده بود.

در چند روز گذشته به دنبال شناسایی این شهید برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود.

مراسم وداع با پیکر تازه تفحص شده آشوری روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت با حضور جمعی اعضای خانواده و بستگان وی به همراه برخی از روحانیون دینی آشوری و مسئولان در معراج شهدای تهران برگزار شد.

در این مراسم با توجه به تاریخ تفحص پیکر پاک این شهید در روز وفات حضرت معصومه (س) شماری از خادمان آستانه متبرک حرم مطهر حضرت معصومه (س) به همراه پرچم متبرک این حرم حضور داشتند.

قرار است مراسم تشییع شهید «جانی بت اوشانا» روز جمعه پس از برگزار نماز جمعه در تهران با حضور نمازگزاران برگزار شود.

پیکر این شهید بعد از تشییع به آرامستان آشوریان در ابتدای شهرک امام حسین (ع) واقع در شهرستان اسلامشهر برای ادامه مراسم و تدفین انتقال می یابد.

شهید جانی بت اوشانا سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در شرق دجله در منطقه علمیاتی بدر به شهادت رسید و پیکر وی در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید عزیز مفقودالاثر شد.

این شهید دیپلم ادبیات داشت و متولد و بزرگ‌ شده محله کمالی مخصوص تهران است.

والدین شهید اوشانا و هر ۳ برادر وی در سال‌های گذشته فوت کرده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه ای در دوران ریاست جمهوری و در جریان دیدار با خانواده های شهدای و به خصوص شهدای اقلیت در ۱۱ دی ماه ۱۳۶۵ و همزمان با ایام ولادت حضرت مسیح (ع) به دیدار خانواده‌ این شهید آشوری و مسیحی رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha