۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85094388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک بزرگ آلمانی ۸۰۰ شغل را حذف کرد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85094388
بانک بزرگ آلمانی ۸۰۰ شغل را حذف کرد

تهران- ایرنا- دویچه بانک آلمان علی رغم افزایش سود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، با هدف کاهش هزینه ها اقدام به حذف ۸۰۰ شغل کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دویچه بانک پس از گزارش افزایش سود بیش از آنچه که برای سه ماهه نخست سال جاری میلادی پیش بینی شده بود، در اقدامی با هدف کاهش هزینه ها، ۸۰۰ شغل را کاهش می دهد.

مدیران این بانک مطرح آلمانی گفته اند حذف مشاغل مربوط به تمامی بخش ها خواهد بود، اما تمرکز اصلی بر مشاغلی است که در آن کمترین تعامل با مشتری وجود دارد. این اقدام دویچه بانک یکی از چندین اقدام برای کاهش هزینه‌ها به میزان ۵۰۰ میلیون یورو در چند سال آینده توصیف شده است.

افزایش سود این بانک آلمانی در حالی رخ می دهد که بانک های آمریکایی و سوئیسی در میانه بحران مالی شدیدی قرار گرفته اند.

کریستین سوئینگ مدیر اجرایی دویچه بانک در پاسخ به سوالی درباره حذف ۸۰۰ شغل گفت: ما باید سرعت را بیشتر کنیم و این کاری است که انجام می‌دهیم.

براساس آمار ارائه شده، سود خالص دویچه بانک در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون یورو است که در مقایسه با سود یک میلیارد و ۶۰ میلیون یورویی سال قبل بسیار بهتر از انتظار تحلیلگران است. کارشناسان پیش بینی کرده بودند سود این بانک در سال جاری نزدیک به ۹۷۷ میلیون یورو خواهد بود.

تحلیلگران می‌گویند دویچه به‌عنوان یکی از سیستماتیک‌ترین بانک‌های جهان، نسبت به رشد کند اقتصادی، تورم بالا و مسائل نظارتی آسیب‌پذیر است.

دویچه بانک یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آلمانی است که در سال ۱۸۷۰ در شهر برلین تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۲۱ از فهرست بزرگترین بانک‌های جهان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha