معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از محوطه تاریخی اشکفت سلمان در ایذه دیدن کرد

اهواز- ایرنا -   معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز(پنجشنبه) همزمان با سفر استانی رییس جمهور به استان خوزستان از محوطه تاریخی اشکفت سلمان در شهر ایذه دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، مریم جلالی در حاشیه بازدید از این مکان تاریخی، گفت: به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برای شناسایی قابلیت ها و ظرفیت هایی که در حوزه انسجام بخشی بین گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی وجود دارد، از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری استان دیدن خواهد کرد.

وی افزود: استان خوزستان با توجه به همجواری با کشورهای همسایه و داشتن قابلیت های فوق العاده و همچنین تنوع صنایع دستی و میراث فرهنگی، می تواند زمینه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگری کشور باشد ضمن اینکه ظرفیت های بالفعلی نیز از حیث مشتریان صنایع دستی و حضور بازارچه های مرزی در این استان وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌ سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: قرار شده که تمام پروژه های بزرگ حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان خوزستان زمینه ساز هم افزایی برای هنرهای سنتی و هنرمندان صنایع دستی این دیار و کل کشور شود زیرا خوزستان به جهت پایگاه های راهیان نور و دیگر جاذبه ای گردشگری می تواند ویترینی مناسبی برای رونق صنایع دستی کشور باشد.

به گفته وی، بازدید از حوزه شرق استان خوزستان و شهرهای ایذه و باغملک، همچنین هنر سنتی کپو بافی دزفول که در فهرست ثبت جهانی صنایع دستی قرار گرفته و همچنین بازدید از سایت مهم شادگان به عنوان یک قابلیت گردشگری، از دیگر برنامه های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی در سفر استانی رییس جمهور به خوزستان است.

گفتنی است هم‌زمان با آغاز سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به خوزستان، میز خدمت باحضور نماینده تام‌الإختیار وزیر میراث‌فرهنگی از دیروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ازساعت از ساعت ۸ تا ۱۸در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در اهواز فعال شده است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha