۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۲۴
کد خبر: 85093897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های «نیرو»زای دولت سیزدهم برای استان زرخیز جنوبی

تهران- ایرنا - دولت سیزدهم در هفتمین سفر خود به استان خوزستان، پروژه‌های مهمی را در دست افتتاح و بهره برداری دارد و پروژه های وزارت نیرو در این سفر از اهمیت دوچندانی برخودار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، صبح روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه، خوزستان میزبان رئیس دولت مردمی خواهد بود و آیت الله رییسی از فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان خواهد شد.

جشن اشتغال برای کارگران
طبق گفته سخنگوی ستاد اطلاع رسانی در دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان، در راستای احیای واحدهای تعطیل شده، آیت الله رئیسی در یکی از کارگاه های احیا شده دزفول به صورت نمادین جشن احیا ۱۶۰ کارگاه های تعطیل شده را برگزار خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین پس از افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک همزمان با مردم شهرستان های دزفول و شوش دیدار خواهد داشت.

دولت سیزدهم در این سفر، پروژه های مهمی را در دست افتتاح و بهره برداری دارد که از مهمترین آنها می‌توان به پروژه های وزارت نیرو اشاره داشت.

بهره برداری از ۱۷۴ طرح جهاد آبرسانی
عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور آیت‌الله رئیسی و علی‌ اکبر محرابیان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

در این حوزه، بهره برداری از تصفیه خانه اضطراری آب شیرین کن شوشتر به ظرفیت تامین ۲۵هزار مترمکعب آب شیرین، بهره برداری از تصفیه خانه آب شیبان و بهره برداری از طرح تامین و انتقال آب به ۶ هزار هکتار اراضی دشت لالی در دست اقدام خواهد بود.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷۱۳۸ روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به روستاهای واقع در استان خوزستان می‌شود.

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۲۵۰۰ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، ۶۴۰ روستا از محل محرومیت‌زدایی قرار گرفته است که این ۱۷۴ روستا بخشی از آن است. تاکنون مشکل آب شرب ۱۷۵۳ روستا در استان به صورت کامل برطرف شده است.

جزئیات انتقال آب به ۶ هزار هکتار اراضی دشت لالی
بهره‌برداری از طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در منطقه می‌شود از دیگر برنامه‌های اجرایی در این سفر استانی است.

اهمیت تصفیه خانه آب شیبان
تصفیه‌خانه آب شرب شیبان جهت ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان به بهره‌برداری می‌رسد.

تصفیه خانه اضطراری آب شرب شوشتر
این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

همچنین اعضای دولت سیزدهم بهره برداری از پروژه تامین برق، توسعه شبکه و پمپاژ بنه باشت (آبیاری مدرن اراضی)، بهره برداری از نیروگاه گازی کلاس F دوکوهه اندیمشک، به ظرفیت تولید ۳۰۷ مگاوات و افتتاح ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق و بهره برداری از پست برق بهبهان با تامین برق کارخانه NGL۹۰۰ شرکت نفت خیز جنوب را در دستور کار خود تعریف کرده است که مجموع اعتبار طرح ها، ۱۶.۸ هزار میلیارد تومان است.

تامین آب و توسعه شبکه برق بنه باشت
افتتاح پروژه تامین آب و توسعه شبکه و ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر با هدف افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری و اصلاح خط برق بنه‌باشت جهت اراضی شبکه آبیاری مدرن کشاورزی منطقه در دستورکار قرار می‌گیرد

بهره برداری از نیروگاه دو کوهه
نیروگاه گازی دو کوهه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در اندیمشک و واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۹۶ مگاوات در اهواز به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق
۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان افتتاح می‌شود. این پروژه‌ها شامل ۲۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴.۸ مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.

بهره‌برداری از پُست برق بهبهان
پُست برق بهبهان دیگر پروژه‌ای‌ست که بهره‌برداری از آن برق مورد نیاز کارخانه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفت خیز جنوب را تامین خواهد کرد؛ پُست برقی که با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و حالا در سایه‌ی سفر رئیس دولت مردمی برای روشن ماندن چراغ‌ یکی از واحدهای صنعتی استان خوزستان‌ وارد مدار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha