پیکر شهید جانی‌بت تشییع شد؛ «فقط یک مادر می‌فهمد بغل‌کردن استخوان‌های فرزندش چقدر سخت است»

تهران- ایرنا- مادر مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرم در مراسم وداع با پیکر شهید جانی بت که با حضور مردم شهید پرور تهران در معراج شهدا برگزار شد، گفت: من امروز جای مادر او هستم، روزی که مصادف است با آوردن پیکر پسرم از سوریه. فقط یک مادر می‌فهمد بغل کردن استخوان‌های فرزند چقدر سخت است.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، خانم مریم ترکاشوند در این مراسم با در آغوش گرفتن پیکر تازه تفحص شده این شهید آشوری، برایش لالایی خواند.

پیش از این مادر شهید قربانخانی ضمن دعوت از مردم برای وداع با پیکر فرزند ایران؛ جانی بت اوشانا به دلیل اینکه خانواده این شهید فوت کرده است، گفته بود که می‌خواهد برای این شهید آشوری مادری کند و امروز با در آغوش گرفتن او حق مادریش را ادا کرد.

فقط یک مادر می‌فهمد بغل‌کردن استخوان‌های فرزندش چقدر سخت است 
لالایی مادر شهید قربانخانی بر پیکر شهید جانی بت اوشانا- اردیبهشت ۱۴۰۲

ما مدیون اشک مادران چشم انتظار هستیم

«شارلی انویه تکیه» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تشکر از حضور مردم در این مراسم و گرامیداشت یاد شهدا گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم که جان خود را فدا کردند و نیز مدیون اشک مادرانی که چشم انتظار فرزندان خود بودند که به جنگ رفتند و برنگشتند.

برای کشور جان می دهیم

اسقف اعظم شورای خلیفه گری آشوریان نیز شهدا را مظهر افتخار و دوستی دانست.

کشیش وانیا با اشاره به حضور باشکوه مردم در این مراسم گفت: امروز به جای چهار نفر از اعضای خانواده این شهید صدها نفر جمع شدند تا یادآوری کنند همه ما ایرانی، هم وطن و از یک خون هستیم و برای کشور عزیزمان جان خواهیم داد.

همچنین در حین قرائت خواندن دعای مخصوص آشوری‌ها، توسط کشیش وانیا، اقوام و مسیحی‌های حاضر در مراسم با او همراهی کردند.

فقط یک مادر می‌فهمد بغل‌کردن استخوان‌های فرزندش چقدر سخت است 
مراسم وداع با پیکیر تازه تفحص شده شهید جانی بت اوشانا- اردیبهشت ۱۴۰۲

سربازان برای اعتلای دین و امنیت جنگیدند

امیر سرتیپ فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش نیز در این مراسم، امنیت کشور را نتیجه همراهی همه مردم ایران برای دفاع از خاک وطن دانست و گفت: شهدا برای ما فرقی ندارند. این سربازان مفتخرند که همیشه برای اعتلای دین و امنیت در مقابل دشمنان جنگیدند. شهدا مایه عزت و امنیت ما هستند.

فقط یک مادر می‌فهمد بغل‌کردن استخوان‌های فرزندش چقدر سخت است 
شهید جانی بت اوشانا

شهید جانی بت اوشانا، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در شرق دجله در منطقه علمیاتی بدر به شهادت رسید. پیکر شهید در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید عزیز مفقودالاثر شد. وی دیپلم ادبیات داشت و متولد و بزرگ‌شده محله کمالی مخصوص تهران بود. اواسط اسفند سال گذشته نیروهای تفحص پیکر شهید اوشانا را تفحص کردند و به‌سرعت از طریق آزمایش دی.ان.ای، هویت او مشخص شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha