۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85093659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت‌وگوی ایران و سوریه در زمینه توسعه حمل‌ونقل

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85093659
گفت‌وگوی ایران و سوریه در زمینه توسعه حمل‌ونقل

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل سوریه و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، راه های توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، زهیر خزیم و مهرداد بذرپاش روز چهارشنبه درباره پیگیری اجرای توافقنامه های موجود میان دو کشور از طریق کمیته مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه حمل و نقل ریلی میان ایران، عراق و سوریه از طریق راه آهن شلمچه – بصره تا بنادر سوریه و بالعکس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره تاسیس شرکت های حمل و نقل مشترک و راه اندازی خطوط کشتیرانی میان بنادر دو کشور بحث و تبادل و نظر شد.

دو طرف در این نشست بر اهمیت افزایش پروازها و خدمات به زائران و ضرورت راه اندازی مسیر ترانزیتی و باربری به عنوان شریان حیاتی اقتصاد برای مبادله کالا میان دو کشور تاکید کردند.

وزیران حمل و نقل سوریه و راه و شهرسازی ایران همچنین هماهنگی دائمی برای مقابله با چالش ها و تحریم های ظالمانه و یکجانبه تحمیلی بر دو کشور را ضروری دانستند.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه، روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در راس هیاتی بلندپایه برای مذاکرات اقتصادی دو روزه وارد سوریه شد.

وی درباره این سفر گفت مهم‌ترین موضوعاتی که قرار است در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم شامل اقتصاد دریامحور است، همچنین در بخش ریلی نیز اتحاد بین ایران، عراق و سوریه و احیا و توسعه خطوط ریلی در حوزه‌های ترانزیت باری و مسافری مدنظر می‌باشد.

بذرپاش اضافه کرد: این مسیر در گذشته بین سه کشور بوده اما در طول سالیان قبل، به دلیل جنگ‌ها و مشکلاتی که بر سوریه تحمیل شده، برخی از بخش‌های خطوط ریلی از بین رفته که نیاز به ترمیم و بهسازی مجدد دارد و یکی از موضوعات جدی مورد بحث در این سفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha