معاون توانیر: مصرف برق در تابستان امسال بیشتر از گذشته پیش‌بینی می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر گفت: اوج مصرف برق مشترکان کشور در تابستان ۱۴۰۲، با توجه به شرایط مختلف، بالاتر از میزان تابستان‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد الله‌داد روز چهارشنبه در نشست بررسی برنامه ها و راهکارهای صنعت برق استان سمنان برای عبور از تابستان ۱۴۰۲ در شرکت برق منطقه ای این استان افزود: وضعیت اوج مصرف برق امسال با توجه به پیش بینی های جوی و شرایط افزایش مصرف در بخش های مختلف، از جمله صنعت، تولید، و کشاورزی، بالاتر از سال گذشته پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: مشکل ناترازی برق باید با تدابیر وزارت نیرو و توانیر و تمامی مسئولان صنعت برق در سراسر کشور و مدیریت مسایل و شرایط، به حداقل برسد.

الله‌داد، عملکرد برق منطقه‌ای سمنان را در عبور از اوج بار مصرف برق در فصل های تابستان و زمستان سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد.

مصرف ۷۰ درصد برق استان سمنان در بخش تولید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: به همت مشترکان، مساعدت و همراهی مدیران ارشد صنعت برق کشور و مسولان استانی، اقدامات خوبی در خصوص توسعه کمی و کیفی شبکه برق در سطح استان سمنان به انجام رسیده است.

مجید وفایی با اشاره به همکاری بسیار خوب صنایع استان سمنان، به ویژه مشترکان صنایع بزرگ این شرکت در دوره اوج بار مصرف تابستان و زمستان سال گذشته گفت : یکی از ویژگی های استان سمنان مصرف بیش از ۷۰ درصد انرژی در بخش صنعت و کشاورزی است که با توجه به شعار امسال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» باید به گونه ای ناترازی احتمالی انرژی الکتریکی در تابستان امسال برنامه ریزی شود تا کمترین خدشه به روند تولید وارد شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی مناسب و دقیق از سوی مدیران ارشد صنعت برق و مسئولان مرتبط و نیز همیاری مردم استان سمنان، در اعمال بهتر مدیریت مصرف برق ، بتوان با کمترین مشکل از فصل تابستان سالجاری عبور کرد.

الله داد، معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر، از واحد در حال احداث نیروگاه گازی شهید باکری سمنان و پست فوق توزیع ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه و مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای سمنان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha