۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85093475
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نشست وزیران دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای در هند برگزار می شود
عکس ارشیوی مربوط به نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در تاشکند

تهران- ایرنا- نشست سالانه وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای فردا(پنجشنبه 7 اردیبهشت) به میزبانی هند برگزار خواهد شد و وزرای دفاع روسیه و چین به عنوان اعضای دائم و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در این نشست حضور خواهند داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای رسمی وزارت دفاع هند، هندوستان به عنوان رئیس سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سال ۲۰۲۳ میزبان نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) در دهلی نو خواهد بود.

عضویت سازمان همکاری شانگهای شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان علاوه بر هند است. به غیر از کشورهای عضو، دو کشور ناظر بلاروس و ایران نیز در نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ شرکت خواهند کرد.

وزرای دفاع در میان موضوعات دیگر درباره صلح و امنیت منطقه ای، تلاش های مقابله با تروریسم در سازمان همکاری شانگهای و یک چندجانبه گرایی موثر گفتگو خواهند کرد.

هند برای ارتقای تعاملات چندجانبه، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مردمی در منطقه به سازمان همکاری شانگهای اهمیت ویژه ای می دهد. تعامل مداوم با سازمان همکاری شانگهای به هند کمک کرده است تا روابط خود را با کشورهای منطقه که هند با آنها پیوندهای تمدنی مشترک دارد، ارتقا دهد و همسایگی گسترده هند در نظر گرفته شود.

سازمان همکاری شانگهای سیاست خود را بر اساس اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، برابری همه کشورهای عضو و درک متقابل و احترام به نظرات هر یک از آنها دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، سازمان همکاری‌ شانگهای Shanghai Cooperation Organization (SCO) سازمانی بین‌دولتی و با هدف همکاری‌های امنیتی، انرژی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی تاسیس شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط رهبران کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان تشکیل شد. شانگهای ۵ سازمانی است که در سال ۱۹۹۶ میلادی تاسیس شد. و پس از عضویت ازبکستان تغییر نام داد و به سازمان همکاری‌های شانگهای مشهور شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha