۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85093374
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران فرصتی برای ایجاد دانشگاه‌های مهارتی و فناور

تهران- ایرنا- قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات گفت: مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران، فرصتی برای تحقق ایجاد دانشگاه‌های مهارتی، فناور و کارآفرین در کشور است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، جمشید صباغ زاده روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در واحد علوم و تحقیقات، اظهار داشت: برگزاری مسابقات ربوکاپ در سال های گذشته، این فرصت را بوجود آورده است که دانشجویان در حضور پیشگامان فناوری و نوآوری در صنعت، به آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود بیفزایند.

وی با بیان این مطلب که دسترسی به علوم هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان یکی از مهمترین علوم آینده در قالب مسابقات ربوکاپ در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: هیجان و جذابیت این مسابقات زمانی افزوده می‌شود که دانش آموزان نیز در کنار دانشجویان و دانشگاهیان فضای فناوری را در محیط مسابقه تجربه کنند.

مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران فرصتی برای ایجاد دانشگاه‌های مهارتی و فناور است

صباغ زاده با اشاره به اینکه این مسابقات در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، ادامه داد: از طریق برگزاری این رویدادها می توان به ارتقای محتوای علمی، تخصصی و فنی این علوم در کشور پرداخت. در واحد علوم و تحقیقات از این فرصت برای پیگیری و رشد فزاینده این علوم در قالب دانشکده‌ها و رشته‌های موضوعی و مرتبط بهره می‌بریم تا به معنای واقعی دانشگاهی مهارتی، فناور و کارآفرین داشته باشیم.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: به تبع برگزاری این مسابقات و علاقمند کردن دانشجویان با مباحث رباتیک، واحدهای فناور مرتبط با این علم در این دانشگاه تشکیل و با تزریق آن به مراکز رشد واحد علوم و تحقیقات، شاهد تولد شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان این که در راستای تحقق شعار"مهار تورم و رشد تولید" به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت هستیم، گفت: برخورداری از پژوهشگران و محققان دانشگاهی در جهت افزایش تولیدات داخلی یکی از راه‌های برون‌رفت کشور از مشکلات و ایجاد نوآوری در صنعت است. رشد اقتصاد در کشور به رشد تولید وابسته است و تولید، نیازمند افراد متخصص داخلی است. توانایی این متخصصان که در دانشگاه‌ها پرورش می‌یابند، باید از بالقوه به فعلیت درآید و یکی از مولفه‌های موثر در این میان، ارتباط پررنگ دانشگاه و صنعت است.

صباغ‌زاده اظهار امیدواری کرد که با حضور پر رنگ علاقمندان به توسعه فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی، علم رباتیک، مکاترونیک، برق، کامپیوتر، مکانیک و سایر حوزه‌های علمی مرتبط از اقصی نقاط کشورمان، موجبات رونق این مسابقات تخصصی فراهم شود.

به گفته قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات، در هفدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران که در واحد علوم و تحقیقات، از امروز آغاز به کار کرده است، تلاش‌ها و پیشرفت‌های دانشجویان و دانش آموزان در قالب لیگ‌های مختلف و با حضور بیش از ۳۲۰ تیم ارائه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha