عملیات احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان جاسک آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان جاسک - لافیک روز چهارشنبه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان با حضور مدیرکل بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران و با حمایت استانداری هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران روز چهارشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی این مرکز با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر با توجه به فشارهای موجود بر ذخایر آبزیان گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، عملیات احداث چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در دست پیگیری و اقدام است.

ناصر کرمی، پشتیبانی از جامعه صیادی کشور را از مهم‌ترین اهداف بازسازی ذخایر آبزیان برشمرد و اظهار کرد: با ایجاد این چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بدون شک ضمن حفظ و بهسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان، نقش چشم گیری نیز در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: باتوجه به فشارهای وارده بر ذخایر آبزیان، امید است با حمایت‌های دولت سیزدهم هرچه سریع‌تر شاهد به بهره‌برداری رسیدن این چهار مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان باشیم.

سرپرست شیلات هرمزگان نیز گفت: مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و پنج میلیون قطعه ماهیان دریایی احداث می شود.

مسعود بارانی، اعتبار مورد نیاز این طرح‌ را افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی بیان کرد: روند ایجاد و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان با حمایت و پیگیری معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس محقق شد.

سرپرست شیلات هرمزگان تشریح کرد: جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیای ذخیره گاه ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها و اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha