سرپرست فرمانداری: زلزله‌ صبح امروز قصرشیرین خسارتی نداشت

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: زلزله‌ ۴.۳ ریشتری صبح امروز چهارشنبه که با مرکزیت خانقین عراق به وقوع پیوست، هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی در این شهرستان نداشت.

«محمد حیدری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع زلزله ۴.۳ ریشتری که در عمق ۱۲ کیلومتری و در داخل عراق و در ۱۹ کیلومتری قصرشیرین رخ داد و در شهرستان به طور کامل محسوس بود، ستاد مدیریت بحران به حال آماده باش درآمده است.

وی اظهار کرد: در ارزیابی های به عمل آمده از تمام دستگاه های اجرایی، انتظامی و دهیاران و جمعیت هلال احمر این زمین لرزه هیچ گونه خسارت مالی یا جانی نداشته و هم اکنون گروه های ارزیاب نیز در منطقه حضور دارند و دستگاه های امدادی در حالت آماده باش هستند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با توجه به زلزله خیز بودن منطقه و وجود گسل جوان زلزله در نوار مرزی قصرشیرین (گسل خانقین) و سابقه زلزله های قبلی منطقه، به طور دایمی ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار دارد ضمن اینکه از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع و رسانه های معتبر پیگیری کنند و به شایعات بی اساس توجه نکنند.

حیدری با اشاره به بازنشر پیامی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در خصوص وقوع زلزله بزرگ در گسل زاگرس توسط یک پیش گوی هلندی که قصرشیرین را نیز در برمی گیرد، گفت: زلزله قابل پیش بینی نیست و تمام این پیش بینی و پیش گویی ها در واقع سندیت و اساس علمی ندارند و طبق نظر محققان نیز تاکنون هیچ کسی در تمام دنیا نتوانسته وقوع زلزله را به درستی پیش بینی کند.

او ادامه داد: زلزله یک بلای طبیعی است و کشور ما نیز قابلیت وقوع زلزله را دارد از این رو از مردم می خواهیم ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به مقاوم سازی منازل مسکونی و حفظ خونسردی به شایعات بی اساس توجه نکنند و آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از موسسه ژئوفیزیک زلزله ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر صبح امروز حوالی قصرشیرین در داخل خاک عراق (خانقین) را لرزاند که این زلزله در۱۹ کیلومتری قصرشیرین، ۱۸کیلومتری خانقین و ۳۴ کیلومتری جلولا در عراق به وقوع پیوست.

با توجه به تجربه تلخ زلزله سال ۹۶ و ۹۷، زمین لرزه ی صبح امروز در قصرشیرین باعث نگرانی مردم این منطقه از وقوع زلزله بزرگ تری در روزهای آینده شده است.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ به بزرگی ۷.۳ ریشتر در منطقه ازگله سرپل ذهاب روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha