برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه/تسهیل تحصیل مادران دانشجو

تهران- ایرنا- اولین هفته از اردیبهشت ماه برای آموزش عالی با اخبار متنوع و مهمی سپری شد، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این هفته با خبرنگاران نشست خبری برگزار کرد و به سوالات آنان پاسخ داد، معاون آموزشی وزارت علوم هم بخشنامه‌ای صادر و راهکارهایی را برای تسهیل تحصیل دانشجویان مادر و باردار را در آن تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نشست رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با خبرنگاران و سوالات مختلف آنان در مورد بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی کشور از وی، بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای بندهایی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در مسکو، نشست شورای بسیج اساتید دانشگاه تهران و پایان مهلت انتخاب‌رشته مقطع دکتری مهم‌ترین اخباری بود که خبرنگاران دانشگاه و آموزش عالی رسانه‌های مختلف طی روزهای اولین هفته اردیبهشت منتشر کردند.

اولین نشست خبری رئیس دانشگاه علامه با خبرنگاران

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در اولین روز کاری این هفته (دوشنبه) در اولین نشست خبری در سال ۱۴۰۲ با خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد. اولین و داغ‌ترین سوال مطابق روال این مدت در نشست عبدالله معتمدی وضعیت دانشجویان معترض بعد از اعتراضات مهر ۱۴۰۱ بود.

وی در این مورد توضیح داد: پنج نفر از دانشجویان دخیل در اعتراضات سال گذشته، محرومیت محدود گرفتند و ۲۰ نفر از آنها به کمیته انضباطی معرفی شدند اما هیچ دانشجوی بازداشتی در محاکم قانونی نداریم.

معتمدی در این نشست خبری گفت: از ابتدا تعدادی دانشجو داشتیم که بیرون از دانشگاه در اغتشاشات شرکت کرده بودند که بعضی از آنها دستگیر شدند. یکی از فعالیت های جدی در آن برهه از زمان که دانشگاه پیگیری کرد این بود که به آزادی آنها کمک کند و تلاش کردیم با مسئولان اجرایی و قوه قضاییه ارتباط داشته باشیم و کمک کردیم آزاد شوند.

وی همچنین از اعطای گرنت (پژوهانه) به استادان جوان خبر داد و افزود: گرنت ویژه‌ای (پژوهانه‌ای) را در اختیار استادان جوان قرار می دهیم که به زودی محقق می شود. استادان جوانی که تازه استخدام شده‌اند، ممکن است فعالیت‌های علمی و پژوهشی نداشته باشند و برای اینکه از پژوهانه استفاده کنند وزارت علوم و دانشگاه تصمیم گرفت امکانی را فراهم کند تا پژوهانه‌ای در اختیار استادان جوان قرار دهد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی درمورد وضعیت زمین‌های این دانشگاه نیز اظهار داشت: مشکل جدی ما در بحث تجمیع زمین است. زمینی که به دانشگاه علامه طباطبایی داده شده، ۴۵ هکتار است و بیش از ۲۷ هکتار آن برای ایجاد بزرگراه گرفته شده است. قرار بود مابه‌ازای آن را شهرداری به دانشگاه بدهد که تاکنون به شکل کامل شهرداری تعهدات خود را انجام نداده و همچنان مشکل کمبود زمین را داریم؛ بنابراین برای تجمیع زمین کافی در اختیار نداریم.

برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه/تسهیل تحصیل مادران دانشجو

آموزش غیرحضوری دانشجویان مادر

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز این هفته با صدور بخشنامه ای در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرایطی را برای تسهیل تحصیل دانشجویان مادر فراهم کرد. این بخشنامه تسهیلات آموزشی مختلفی مانند مرخصی تحصیلی بدون ثبت در سنوات و امکان آموزش غیرحضوری برای مادران باردار و دارای فرزند زیر سه سال بر اساس را بیان می‌دارد.

قاسم عموعابدینی در بخشنامه شماره ۳۵۵۱۱۹/ ۲ ﻣﻮارد ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ و ﻣﺼﻮﺑﺎت ﻣﻌﺎوﻧﺖ آﻣﻮزﺷـﯽ وزارت ﻋﻠﻮم، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری در راﺳﺘﺎی اﺟﺮای ﻗﺎﻧﻮن ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺧﺎﻧﻮاده و ﺟﻮاﻧﯽ ﺟﻤﻌﯿﺖ در ﺧﺼﻮص ﻣﺎده ۲۶ «ﻣﺮﺧﺼﯽ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﺎدران داﻧﺸﺠﻮ» و ﻣﺎده ۳۴ «ﮔﺴﺘﺮش رﺷﺘﻪﻫـﺎی ﻣﺮﺗﺒـﻂ» و ﻣـﺎده ۳۵ «اﺻـﻼح ﻣﺤﺘـﻮای ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ‌آﻣﻮزﺷـﯽ» را ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﺑﺎید با ﺗﻘﺎﺿﺎی ﮐﺘﺒﯽ داﻧﺸـﺠﻮﯾﺎن ﻣﺎدر ﺑﺎردار برای ﻣﺮﺧﺼﯽ ﯾﮏ ﻧﯿم ﺴﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻗﺒﻞ از زاﯾﻤﺎن ﺑﺪون اﺣﺘﺴﺎب در ﺳﻨﻮات ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺗﻘﺎﺿﺎی ﻣﺮﺧﺼـﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺎدر دارای ﻓﺮزﻧﺪ زﯾﺮ ۲ ﺳﺎل، ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﭼﻬﺎر ﻧﯿم سال ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺪون اﺣﺘﺴﺎب در ﺳﻨﻮات ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﻮاﻓﻘﺖ کنند.

در ادامه بخشنامه معاون آموزشی وزیر علوم آمده است: داﻧﺸﮕﺎه ﺷﺮاﯾﻄﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ کند ﮐﻪ ﺑﺮای اﺳﺎﺗﯿﺪ راﻫﻨﻤﺎ ﺑﻪ ازای داﺷﺘﻦ ﻫﺮ داﻧﺸﺠﻮی ﻣﺎدر ﺑﺎردار ﯾﺎ دارای ﻓﺮزﻧﺪ ﺷﯿﺮﺧﻮار ﯾﮏ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺑﻪ ﺳﻘﻒ اﺳﺘﺎد راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ آﻧﻬﺎ اﺿﺎﻓﻪ ﺷﻮد. همچنین ﻃﺒـﻖ ﻣﺼـﻮﺑﻪ ﮐﻤﯿﺴـﯿﻮن ﻣﻘﺮرات و آﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪﻫـﺎی آﻣﻮزﺷـﯽ و ﺗﺤﻮل در آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ، داﻧﺸـﮕﺎه ﺑﺮای ﺑﻬﺮهﻣﻨـﺪی از آﻣﻮزش ﺣﻀﻮری ﺑﺮای ﻣﺎدران ﺑﺎردار ﯾﺎ دارای ﻓﺮزﻧﺪ زﯾﺮ سه ﺳﺎل، ﺷﺮاﯾﻄﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ کنند ﺗﺎ ﺳـﻘﻒ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﺠﺎز ۱۶/۳ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺎده ۶ آﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺸـﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ را ﺑﺮای آﻧﻬﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﻮد و ﺑﺎ آﻧﻬﺎ ﻣﺴﺎﻋﺪت ﺑﯿﺸﺘﺮی شود.

بر اساس این بخشنامه، تمامی داﻧﺸـﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﺆﺳـﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ وزارت ﻋلوم، ﻣﮑﻠـﻒ ﺑﻪ اﯾﺠـﺎد، ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﻘﻮﯾﺖ رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﺘﻨـﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺟﺎﯾﮕﺎه زن در ﺧﺎﻧﻮاده و ﻧﻘﺶ ﺧﺎﻧﻮاده و زن ﺑﺮ اﺳﺎس ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺳـﻼﻣﯽ‌ ـ اﯾﺮاﻧﯽ، از ﻗﺒﯿﻞ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺎﻧﻪ و ﺧﺎﻧﻮاده ﻫﺴﺘﻨﺪ.

در این بخشنامه تاکید شده است: ﺣﺬف ﻣﺤﺘﻮای آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻓﺮزﻧﺪآوری در ﮐﻠﯿﻪ رﺷﺘﻪﻫﺎ و ﮔﺮاﯾﺶﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر ﮐﻪ دارای اﺧﺘﯿﺎر ﺑﺎزﻧﮕﺮی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی درﺳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ، اﻟﺰاﻣﯽ اﺳﺖ.

برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه/تسهیل تحصیل مادران دانشجو

ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه؛ ۷ اردیبهشت در مسکو

ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ در دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

الهه کریمی ریابی دبیر اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه پیش از برگزاری این اجلاس گفت: اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی برنامه ریزی شده و دبیرخانه این اجلاس از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه ۷ اردیبهشت ماه (۲۷ اوریل) با سخنرانی ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و رئیس اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر کشور در دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

دبیر اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه از برگزاری نشست تبادل نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک در این اجلاس خبر داد و اظهاار داشت: همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر نیز در این اجلاس برگزار شد.

نشست شورای بسیج اساتید دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران نیز در اولین نشست شورای بسیج اساتید دانشگاه تهران اظهار داشت: اساتید بسیجی باید در زمینه اخلاق‌مداری الگو باشند و اولین گام برای اخلاق‌مداری این است که رفتارهای حکیمانه را در خود تقویت کنیم.

محمد مقیمی در این نشست با موضوع هم‌اندیشی نقش معنویت و فضائل اخلاقی در شکوفایی علمی و کارآمدی دانشگاه خلاق و کارآفرین در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: امروزه حتی سازمان‌ها و نظام‌های مدیریتی غربی هم به اهمیت موضوع اخلاق پی برده‌اند و در مباحث علمی مدیریتی و کتاب‌های آنها در این حوزه، مباحث اخلاقیات و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جزو اولین مباحث کارآمدی سازمانی مورد توجه است.

وی یادآور شد: توجه آنها به اخلاقیات نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام مطرح است؛ چراکه اگر سازمان و نهادی قواعد اخلاقی را رعایت نکند، وجهه مناسبی در افکار عمومی نخواهد داشت و در نهایت در جلب مشتری موفق نخواهد بود. لذا برای سرلوحه قرار دادن مشتری‌مداری مجبور هستند به اخلاقیات بپردازند و تصویر مثبتی از خود در محیط ارائه کنند.

برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه/تسهیل تحصیل مادران دانشجو

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما اخلاق بخش جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی و الگوهای مدیریتی‌مان است، تصریح کرد: متأسفانه در عمل با آموزه‌های دینی مطلوب‌مان فاصله داریم و اینکه چطور اخلاق را در فعالیت‌های روزانه و کاری خود بکار بندیم، کمتر مورد توجه قرار داده‌ایم.

عبدالرضا سیف مسوول بسیج اساتید دانشگاه تهران، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان و کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز در این نشست حضور داشتند.

تمدید مهلت انتخاب‌رشته آزمون دکتری تا پنجشنبه هفتم اردیبهشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز این هفته با بیان این که بیش از ۷۵ هزار داوطلب آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه‌متمرکز) انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: پنجشنبه هفتم اردیبهشت، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری با توجه به آخرین اصلاحات دفترچه این آزمون است.

عبدالرسول پورعباس افزود: انتخاب‌رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در دوره دکتری از روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد. از حدود ۱۷۰ هزار شرکت کننده در این آزمون بیش از ۱۲۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و تاکنون بیش از ۷۵ هزار داوطلب برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب رشته کرده‌اند و این تعداد جدای از تعداد داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی است.

سازمان سنجش همچنین سری سوم نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ را به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (به جز وزارت آموزش و پرورش) اعلام کرد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: پیرو اطلاعیه‌های قبلی به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (به جز وزارت آموزش و پرورش) که ۳۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد، می‌رساند که نتایج نهایی (سری سوم) متقاضیان آزمون در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

تمدید ثبت‌نام بدون آزمون استعدادهای درخشان/انتخاب‌رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هم در این هفته در اطلاعیه‌های جداگانه از تمدید ثبت‌نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی و انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی این دانشگاه تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

داوطلبان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی http://azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی، ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب‌رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان باید پس از انتخاب رشته محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت‌نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

همچنین انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تمدید شد.

برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه/تسهیل تحصیل مادران دانشجو

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

براساس اطلاعیه دانشگاه آزاد، داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه http://azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کرده و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای آنها در این دانشگاه از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

همچنین داوطلبان باید با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی اقدام به ورود به سامانه کرده و پس از پرداخت وجه ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

کد نوآفرین برای مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، موفق به اخذ گواهینامه کد نوآفرین از سازمان فناوری و اطلاعات ایران شد. سرپرست مرکز رشد و نوآوری در این باره گفت: با توجه به آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا؛ مصوبه هیات وزیران به شماره ۲۵۰۷ در سال ۱۳۹۸، همه شرکت‌های مورد حمایت در مرکز رشد و فضاهای کار اشتراکی و شتاب‌دهنده مستقر، می‌توانند نسبت به دریافت کدهای کارگاهی و کدهای موردی برای شرکت‌های مورد حمایت در سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی اقدام کنند.

رضا کاظم‌پور از استقرار ۲۲ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور خبر داد و گفت: این افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی، نشان از اهتمام به کیفی سازی در فرآیند استقرار شرکت ها و حمایت از کسب و کارهای نوپا برای تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان است.

تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و وزارت راه برای ساخت مسکن دانشگاهیان

رئیس مرکز عمران، ‌املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی هم از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین این دانشگاه و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد خبر داد.

سعید صابونی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی رسید که مقرر شد در مرحله اول تغییر کاربری زمین های دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تصویب مصوبه پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه برای اجرا و عملیاتی شدن سریع‌تر این پروژه بسیار تلاش کرده، گفت: دانشگاه آزاد همواره دغدغه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان خود را داشته و برای نهایی شدن این طرح شبانه روزی تلاش کرده است. امروز به دلیل رویکردهای جدیدی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به همت وزیر راه و شهرسازی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه ای برای تغییر کاربری زمین های دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد تا ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه به زودی اجرایی شود.

اعلام رشته‌محل‌های جدید دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و ثبت نام دوره بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان در ۲۹ فروردین به اطلاع متقاضیان می رساند، رشته محل های جدید این مقطع روی سامانه ثبت نام این مرکز به نشانی www.azmoon.org قرار گرفت.

براساس این اطلاعیه، با توجه به اینکه مهلت انتخاب رشته و ثبت نام تا روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) ادامه دارد آن دسته از داوطلبانی که پیش از این نسبت به انتخاب رشته و یا ثبت نام دوره بدون آزمون اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه مجدد به سامانه نسبت به ویرایش رشته/ محل های انتخابی خود اقدام کنند.

حمایت سازمان امور دانشجویان از برنامه‌های دانشگاه‌ها در زمینه سلامت، ورزش و تغذیه

مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان هم این هفته گفت: این سازمان از برنامه‌ها و طرح های دانشگاه‌ها در حوزه های سلامت، ورزش، تغذیه، خوابگاه و شاهد و ایثارگر حمایت مالی می‌کند. حسین امامعلی‌پور مهم‌ترین برنامه‌های امسال دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان را حمایت و پشتیبانی مالی از طرح ها و برنامه های دانشگاه ها در حوزه های مشاوره و سلامت، ورزش، شاهد و ایثارگر، تغذیه، خوابگاه، اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح فرآیندهای سازمانی، ارائه طرح‌های جدید در حوزه تغذیه دانشجویی بیان کرد.

وی درباره فعالیت‌های این دفتر اظهار داشت: دفتر طرح و برنامه در ساختار سازمانی فعلی در سال ۱۳۹۱ به عنوان یکی از واحدهای تابعه حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع و با هدف تبیین چشم انداز و برنامه راهبردی سازمان در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، بهسازی منابع انسانی، اصلاح ساختار و فرآیندهای متناسب با اهداف و برنامه راهبردی، تخصیص بهینه منابع بین فعالیت های اولویت دار سازمان، هماهنگی با مراجع ذی ربط در تهیه و تنظیم بودجه سازمان، ارتقاء سطح علمی کارکنان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و افزایش بهره وری و غیره تشکیل شده است.

جشنواره دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل

جشنواره علمی و هنری اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار می‌شود. محورهای علمی، پژوهشی و هنری جنشواره در قالب های عکس، گرافیک، موشن گرافیک، اینفوگرافی، کلیپ، وبلاگ، شعر، مقالات است.

مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دو بخش آزاد و دانشجویی است.

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به نشانی https://eitaa.com/Farhang_sazi۱۴۰۲ یا به آدرس دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha