۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85093108
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سمنان: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،به ویژه بر بستر فضای مجازی، از راهکارهای موثر در برابر جنگ شناختی دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بهرامی روز چهارشنبه در پنجمین نشست ستاد اجلاسیه شهرستان سمنان در فرمانداری افزود: برگزاری کنگره شهدا ظرفیت و فرصتی اساسی برای جهاد تبیین است.

وی شهدا را سرمایه‌های انسانی کشور دانست که در ماندگاری و زنده نگهداشتن تاریخ کشور نقش‌آفرینی کردند و ابراز داشت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید علاوه بر برجسته کردن ویژگی‌های شهدا، بر روی تولیدات هنری و پیام شهدا اقدامات ویژه ای انجام شود.

فرماندار سمنان ادامه داد: تالیفات و مستندسازی آثار شهدا اقدامی ماندگار و بسیار حائز اهمیت است و این گونه اقدامات در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده اثرگذار است.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه آرمانهای نظام اسلامی، تاکید کرد: توجه به فضای مجازی با توجه به جنگ شناختی دشمن و نیز به‌کارگیری تمام ظرفیتهای این بخش باید مدنظر قرار گیرد و در راستای تولید محتوای دیجیتال برای پیشبرد اهداف فرهنگی گنگره شهدا، نرم افزار «زیارت مجازی شهدا» در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در جریان تأمین مقدمات و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان، اقدامات مهم فرهنگی انجام خواهد شد، گفت که ستاد شهرستانی کنگره شهدای استان با ۲۰ کمیته تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.

بهرامی افزود: همکاری مدیران در مرکز استان سمنان و استفاده از ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره بزرگداشت شهدای استان ضرورت دارد و در این راستا مشخص شدن اقدامات کمیته‌های مختلف و اطلاع‌رسانی به زیرمجموعه‌های شهرستان‌ مدنظر باشد.

فرماندار سمنان یادآور شد: با توجه به اهمیت فرهنگی و ماندگاری اثرات تولیدشده برای سالیان طولانی در قالب کنگره بزرگداشت شهدای استان سمنان، لازم است پیگیری جهت همکاری مسؤولان ملی در راستای جذب کمک‌های اعتباری برای انجام کارهای فرهنگی جلب شود.

جمع آوری وصیت نامه شهدا ، درج عنوان کنگره و اجلاسیه شهدا در مکاتبات، تشکیل و تشریح وظایف کمیته ها، پیگیری و تامین زیرساخت محل برگزاری کنگره، و جانمایی مکان برگزاری جلسه هماهنگی اجلاسیه، از مباحث و مصوبات این نشست بود.

برنامه اصلی کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ولادت امام رضا(ع) تا سوم خرداد ۱۴۰۳ در مصلای امیرالمومنین(ع) سمنان و در جوار پارک‌موزه دفاع مقدس استان برنامه‌ریزی شده است.

به نسبت جمعیت، استان سمنان با داشتن هشت هزار و ۱۰۰ جانباز، رتبه نخست کشور و با اعزام ۴۲ هزار نیرو، رتبه دوم کشور را دارد. رزمندگان استان سمنان در ۲۴ عملیات بزرگ و مهم دوران دفاع مقدس شرکت کردند و مدیریت قرارگاه مهم حمزه سیدالشهدا در شمال غرب کشور نیز بر عهده رزمندگان این استان بود.

شهیدان حسن شوکت پور، محمود اخلاقی، حسن شاطری، محمدابراهیم همتی، سیدحسن شاهچراغی، سیدابوالقاسم داود الموسی دامغانی، سیدکاظم موسوی، مرتضی شادلو، سیداحمد نبوی چاشمی، علیرضا بیطرف، غلامحسین بسطامی، سید کاظم کاظمی، هاشم ساجدی و منصور جلالی، شهدای شاخص و ملی استان سمنان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha