۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85092917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل پیشین ناتو: اقدامات باکو باید تبعات سیاسی- اقتصادی داشته‌ باشد

تهران- ایرنا- دبیرکل سابق ناتو ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش‌ها از سوی جمهوری‌آذربایجان، اقدامات این کشور در نقض تعهدات بین‌المللی را مستلزم تبعات سیاسی- اقتصادی دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از آرمن پرس، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل پیشین ناتو در توئیتی با اشاره به ایجاد ایست بازرسی از سوی جمهوری آذربایجان در گذرگاه لاچین، تشدید تنش از سوی جمهوری آذربایجان را نگران کننده توصیف کرد.

راسموسن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر باکو تعهدات و احکام دادگاه بین المللی را نادیده بگیرد و التزام نداشته باشد این باید پیامدهای اقتصادی و سیاسی داشته باشد».

جمهوری آذربایجان از تاریخ ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی اقدام به بستن گذرگاه لاچین به عنوان تنها بزرگراه اتصال آرتساخ ارمنستان به جهان، کرده است. باکو دلایل این امر را زیست محیطی عنوان می کند. اقدامی که به باور ناظران نقض فاحش دیگر مفاد بیانیه سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ میان مسکو، ایروان و باکو است.

جمهوری آذربایجان همچنین از تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) پل هاکاری در گذرگاه لاچین را بسته و اقدام به ایجاد یک ایست بازرسی غیرقانونی کرده که این اقدام واکنش های بین المللی را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha