۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85092891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشی از آب موردنیاز کشاورزان استان تهران از پساب تصفیه‌خانه‌ها تامین می‌شود

شهرری - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه بخش کشاورزی حداقل سهم از منابع آب موجود استان را دارد، گفت: باتوجه به بحران کم آبی، بخشی از آب موردنیاز کشاورزان این استان از پساب تصفیه‌خانه‌ها تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبر روز چهارشنبه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری در جلسه پیگیری مشکلات تامین آب کشاورزی شهرستان های جنوب غرب استان تهران اظهار یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در تولید کشاورزی را تامین آب کشاورزی دانست و افزود: برخلاف اغلب مناطق کشور سهم بخش کشاورزی استان تهران از کل منابع آب استان حدود ۴۵ درصد و کمترین میزان ممکن است؛ این درحالی است که سهم بخش کشاورزی در کشور بیش از ۷۵ تا ۹۰ درصد و در کشورهای مختلف ۷۰ درصد است.

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم شهرستان های بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید بر لزوم تامین آب مورد نیاز کشاورزان چهار شهرستان جنوب غرب استان به بررسی مشکلات این حوزه پرداخت.

تامین بخشی از آب موردنیاز کشاورزان استان تهران از پساب تصفیه خانه های استان، ساماندهی تعاونی های روستایی آب بران و نظارت شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر کمیت و کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه ها از مصوبات این جلسه بود.

جلسه ای به منظور پیگیری مجدانه مشکلات تامین آب کشاورزان و بررسی مسائل حوزه آب کشاورزی شهرستان های جنوب غرب استان تهران با حضور نماینده مردم شهرستان های بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیران آب منطقه ای، تعاون روستایی، شهرستان های رباط کریم و شهریار و سایر مسئولان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.

صدور گواهی بهداشت صادرات روزانه ۵۵۰ تن هندوانه به ترکیه

بخشی از آب موردنیاز کشاورزان استان تهران از پساب تصفیه‌خانه‌ها تامین می‌شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از بررسی و صدور گواهی بهداشت محموله های صادرات هندوانه به میزان روزانه ۵۵۰ تن به ترکیه خبر داد.

شاهرخ آقارفیعی افزود: از اسفند ماه سال قبل تا به حال روزانه ۵۵۰ تن هندوانه به صورت زمینی و با رعایت ضوابط و مقررات از گمرک غرب استان تهران به مقصد کشور ترکیه صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل قرنطینه گیاهی به طور شبانه روز پاسخگوی مراجعین مربوطه بوده و نسبت به بررسی و بازدید و انجام آزمایش محموله ها و صدور گواهی بهداشت اقدام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha