۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۰۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85092792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان و وزیر خارجه انگلیس

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان با وزیر خارجه انگلیس تلفنی درباره آخرین تحولات این کشور صحبت کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان تلفنی با «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس صحبت کرده است.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان گفت: در تماس تلفنی با وزیر خارجه انگلیس درباره بازگشایی گذرگاه‌های امن بشردوستانه با توجه به آتش بس اعلام شده، صحبت کردم.

وی افزود: ما تأکید می‌کنیم که به تعهد کامل خود به آتش بس در دوره اجرای آن با رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه پایبندیم.

حمیدتی اضافه کرد، ما متعهد هستیم برای تخلیه اتباع کشورهای برادر و دوست که مایل به خروج از سودان هستند، همکاری کنیم.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

با وجود برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در سودان و اعلام پایبندی به آن از سوی طرفین درگیری، نبردها روز سه‌شنبه در خارطوم پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن ادامه داشت.

شبکه الجزیره پیشتر از آغاز آتش بسی ۳ روزه بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از روز سه‌شنبه خبر داده بود.

پیش از این و ۳۰ فروردین ماه نیز (چهارشنبه گذشته) آتش‌بس میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ساعت ۱۸ آن روز به مناسبت عید سعید فطر تمدید شده بود، اما پس از آن بار دیگر دو طرف درگیر در سودان با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» بر سر قدرت آغاز شد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد و هنوز رایزنی‌ها برای نشاندن دوطرف درگیر بر سر میز گفت وگو بی ثمر بوده است.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین المللی پرسنل و اتباع خود را از سودان خارج کرده‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha