استولتنبرگ: گرجستان از نزدیک‌ترین شرکای ناتو است

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: گرجستان یکی از نزدیکترین شرکای ناتو است و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی کاملا از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، استولتنبرگ روز سه‌شنبه با تاکید بر حمایت ناتو و اتحادیه اروپا از ادغام گرجستان در منطقه یورو آتلانتیک، اظهار کرد: از روسیه می‌خواهیم تا اقدام خود مبنی بر به رسمیت شناختن مناطقی از سرزمین گرجستان به عنوان کشورهای مستقل را پس بگیرد.

اعضای ناتو و اتحادیه اروپا نیز پس از دیدارهای جداگانه با ایراکلی گاریباشویلی نخست‌وزیر گرجستان بر حمایت خود از همگرایی اروپایی - آتلانتیک این کشور تاکید کردند.

دبیرکل ناتو با استقبال از تصمیم گرجستان برای پس گرفتن لایحه «نفوذ خارجی» که به ادعای وی با حفظ ارزش‌های اروپایی - آتلانتیک و آزادی‌های اساسی سازگار نیست، گفت: گرجستان تلاش‌های خود را برای اصلاحات داخلی دو چندان خواهد کرد و به حفظ استانداردهای دموکراتیک ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ با اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین تاکید کرد: مردم گرجستان ماهیت مسموم تجاوز روسیه را درک می‌کنند، تجاوزی که باید متوقف شود.

چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در دیدار با گاریباشویلی گفت: آینده گرجستان در اتحادیه اروپاست.

وی بر لزوم تعمیق اصلاحات در قوه قضاییه، حاکمیت قانون و آزادی مطبوعات در گرجستان برای نزدیکی روز افزون تفلیس به اروپا تاکید کرد.

میشل همچنین بر تعهد اتحادیه اروپا به چشم‌انداز اروپایی گرجستان و فرصت تاریخی که این موضوع در اختیار مردم گرجستان قرار داده است، تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha