مادر شهید قربانخانی: می‌خواهم برای شهید جانی بت مادری کنم

تهران- ایرنا- مادر شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی» گفت: زمانی که متوجه شدم پیکر شهید جانی بت پس از ۳۹ سال شناسایی شده و خانواده او در قید حیات نیستند تصمیم گرفتم برای او مادری کنم.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، مریم ترکاشوند بیان کرد: به عنوان مادر شهید، خیلی چشم به راه مجیدم بودم و می دانم مادر شهید جانی بت چه سختی را تحمل کرده است، حالا که مادرش در قید حیات نیست تا بازگشت فرزندش را ببیند من برای او مادری می کنم و روز چهارشنبه به استقبال این شهید وطن می روم.

وی از مردم شهید پرور تهران خواست روز چهارشنبه در مراسم وداع با پیکر مطهر شهیدآشوری «جانی بت اوشانافقی بگلو» که در دفاع مقدس به شهادت رسیده و به تازگی تفحص شده در معراج شهدای تهران و روز جمعه در مراسم تشییع بعد از نماز جمعه شرکت کنند.

مادر شهید قربانخانی: می‌خواهم برای شهید جانی بت مادری کنم

زن و دختر عموی شهید اوشانافقی بگلو

به گفته فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح شهید آشوری «جانی بت اوشانافقی بگلو» پس از ۳۹ سال به آغوش وطن باز می گردد این در حالیست که همه اعضای خانواده این شهید به رحمت خدا رفته اند و از اقوام درجه یک او فقط زن و دختر عموی وی در قید حیات هستند.

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده اعلام کرد: آئین وداع با پیکر این شهید آشوری روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برای عموم مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم وداع با شهید نیز روز پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت در پادگان «۰۱ ارتش» و آئین تشییع پیکر مطهر شهید، روز جمعه هشتم اردیبهشت پس از نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

سردار باقرزاده ادامه داد: همچنین برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آئین مذهبی آشوریان بعد از نماز جمعه در کلیسای «حضرت یوسف (ع)» واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید سید عباس موسوی برگزار می‌شود و سپس این شهید بزرگوار برای تدفین به اسلامشهر منتقل می‌شود.

وی از مردم شهید پرور و قدرشناس تهران و اسلامشهر برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین شهید اوشانافقی بگلو دعوت کرد.

جانی بت اوشانافقی بگلو از شهدای آشوری است وی روز ۲۳ اسفند سال ۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به‌شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه دشمن برجای ماند و مفقودالاثر شد در نهایت پیکر مطهر وی پس از گذشت ۳۹ سال کشف و شناسایی شد.

مادر شهید قربانخانی: می‌خواهم برای شهید جانی بت مادری کنم

شهید مجید قربانخانی

حر شهدای مدافع حرم

شهید مجید قربانخانی، معروف به حُر شهدای مدافع حرم، تنها پسر خانواده در ۳۰ مرداد ماه ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد و در ۲۱ دی ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان کشور سوریه به شهادت رسید و پیکرش پس از سه سال کشف و شناسایی شد.

شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرمی است که هر کسی داستان شهادتش را می‌شنود، بدون شک این جمله به ذهنش می‌رسد که او انتخاب شد.

این شهید تا قبل از رفتن به سوریه هرگز تصور نمی‌کرد روزی شهید مدافع‌حرم شود و به طور ناگهانی متحول شد و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد؛ تحولی که او را به جنگ با نیروهای تکفیری برد و شجاعانه پا به پای همرزمانش جنگید و به مقام رفیع شهادت نائل آمد که به همین منظور این شهید به حر شهدای مدافع حرم معروف شد.

در خاطره ای در مورد این شهید نقل شده است: «یکی از دوستان مجید یک‌ شب او را به هیئت خودشان ‌برد که اتفاقاً خودش در آنجا مداح بود، بعد آنجا در مورد مدافعان حرم و ناامنی‌های سوریه و حرم حضرت زینب (س) می‌خوانند و مجید آن‌قدر سینه می‌زند و گریه می‌کند که حالش بد می‌شود وقتی بالای سرش می‌روند، می‌گوید: «مگر من مرده‌ام که حرم حضرت زینب(س) در خطر باشد؛ من هر طور شده می‌روم. از همان شب تصمیم می‌گیرد که برود و در ۲۱ دیماه سال ۹۴ به همراه همرزمانش همچون شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی کریمی و شهید محمد آژند در خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha