۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85091946
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرورش میگو در سیستان و بلوچستان آغاز شد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85091946
پرورش میگو در سیستان و بلوچستان آغاز شد

چابهار - ایرنا - سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان از آغاز دوره پرورش میگو در سال جدید با ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای مزارع پرورشی جنوب این استان خبر داد.

عطاءاله رئیسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دوره پرورش میگو در مزارع و سایت‌های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ابتدای سالجاری با ذخیره سازی بچه میگوی تولیدی در مراکز تکثیر استان آغاز شد.

وی بیان کرد: هر ساله با توجه به شرایط دمایی سیستان و بلوچستان با آغاز سال جدید فصل پرورش میگو در نوار ساحلی استان آغاز می‌شود و تقریبا پایان مهرماه با برداشت محصول تولیدی به اتمام می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره جدید پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی استان به زیرکشت برود که برای این میزان به حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون قطعه بچه میگو نیاز است.

وی تصریح کرد: هم‌اینک بچه میگوی مورد نیاز مزارع و سایت‌های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ۲ مرکز تکثیر داخل استان قابل تأمین بوده و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از مراکز تکثیر فعال استان تولید شود که ضمن تأمین نیاز داخل استان به سایر استان‌های میگو پرور و متقاضی بچه میگو نیز ارسال شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: امید می‌رود در سال زراعی جدید حدود سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی سطح استان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شود.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳ شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha