۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85091891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشکسالی نیاز آبرسانی سیار به عشایر خراسان شمالی را افزایش داد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به علت خشکسالی و کاهش بارندگی، نیاز عشایر استان به آبرسانی سیار تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

مهدی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی ها سبب شد تا نیاز عشایر استان به آبرسانی سیار در سال جاری افزایش یابد، در سال های اخیر سالانه ۱۴۰ هزار تا ۱۵۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان انجام می شد اما پیش بینی می شود امسال این رقم به ۱۸۰ هزار مترمکعب افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان به وسیله ۱۳ دستگاه تانکر انجام می شود که تنها نیمی از این تعداد فعال است و مابقی فرسوده و مستهلک و همواره در تعمیر است.

خانی تصریح کرد: برای خدمات رسانی بهتر به عشایر و بهبود وضعیت آبرسانی سیار به عشایر استان نیاز است تا دست کم ۶ دستگاه تانکر خریداری و تامین شود.

وی افزود: آبرسانی سیار با رویکرد تامین آب آشامیدن مورد نیاز عشایر انجام می شود اما با توجه به خشک شدن چشمه ها و کاهش منابع آب قابل دسترسی، این دامداران در تامین آب مورد نیاز دام هم با مشکل رو به رو شدند و بر این اساس در آبرسانی سیار، آب مورد نیاز برای سیراب کردن دام عشایر هم تامین می شود.

سرپرست معاونت توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: اکنون پنج هزار خانوار عشایری استان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شوند.

عشایر خراسان شمالی شامل ۳۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

عشایر خراسان شمالی در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ۳۸ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha