۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85091786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتظارات مردم آبادان از سفر دوم هیات دولت به خوزستان

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85091786
انتظارات مردم آبادان از سفر دوم هیات دولت به خوزستان

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به برنامه دومین سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت:تکمیل بیمارستان ۱۶۶ تختخوابی تامین اجتماعی، احداث خط جدید انتقال آب غدیر به آبادان و توسعه شهرک آبزی پروری سه خواسته اساسی و مهم مردم آبادان ازرئیس جمهور در این سفر است.

احسان عباسپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان ١٦٠ تختخوابی تامین اجتماعی آبادان هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند توجه ویژه و خاص سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: اقشار مختلف شهرستان آبادان از جمله صیادان، ملوانان و کارمندان اداره‌های دولتی تحت پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی هستند و امکانات بیمارستان ۱۷ شهریور جوابگوی نیازهای درمانی آنها نیست.

عباسپور اظهار کرد: بسیاری از بیماران شهرستان‌های مجاور از جمله خرمشهر و شادگان نیز از امکانات تنها بیمارستان تامین اجتماعی جنوب غرب خوزستان در آبادان استفاده می‌کنند و نیاز است بیمارستان جدید تامین اجتماعی هرچه زودتر تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ساخت بیمارستان ١٦٠ تختخوابی تامین اجتماعی آبادان در زمینی به مساحت ٣.٥ هکتار و زیربنای ١٦ هزار مترمربع از سال ١٣٩٢ آغاز و تاکنون به دلایل گوناگون کار متوقف شده است.

این طرح از مهرماه ۱۴۰۰ تحویل سومین پیمانکار شده است.

تکمیل خط انتفال آب غدبر به آبادان

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان احداث خط ۴۷ کیلومتری انتقال آب از طرح غدیر از حسینیه به آبادان را یکی دیگر از خواسته‌های مردم آبادان از دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح تامین آب آشامیدنی شهرستان آبادان از طرح غدیر کامل می‌شود.

وی افزود: هم اکنون بخش عمده آب آشامیدنی شهرستان آبادان از طرح غدیر و بخشی نیز از رودخانه بهمنشیر به صورت ترکیبی تامین می‌شود و برای تامین آب آشامیدنی پایدار نیاز است خط دوم نیز احداث شود.

توسعه شهرک صنایع دریایی خوزستان در چوئبده آبادان

عباسپور توسعه زیرساخت‌های شهرک صنایع دریایی خوزستان و مزارع پرورش میگو در چوئبده آبادان را یکی از خواسته‌های مردم مرزنشین این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی بندر چوئبده به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق آبراه بهمنشیر می‌توان با رونق تولید آبزیان و صادرات آن به کشورهای همسایه علاوه بر ارزآوری برای کشور، مشکل اشتغال جوانان منطقه را نیز برطرف کرد.

به گزارش ایرنا، بندرچوئبده آبادان از مهم ترین مراکز پرورش میگوی کشور است؛ شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان قرار دارد.

اجرای مصوبات طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: نگاه شخص رئیس جمهور و هیات دولت به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ویژه و خاص بوده و سفرهای متعدد اعضای کابینه و رئیس جمهور بیانگر این واقعیت است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و ارائه راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات در این ۲ شهرستان افزود: تحقق و اجرای مصوبات این کارگروه بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف و باعث رونق اقتصادی و عمران و آبادانی در آبادان و خرمشهر خواهد شد.

عباسپور رسیدگی به وضعیت تولید در پتروشیمی آبادان و پاسخگو کردن شرکت‌های نفت ایرانول و پاسارگاد درخصوص مسئولیت‌های اجتماعی خود در آبادان را از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha