۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85091785
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

در نشست مخالفان طالبان در وین چه گذشت؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85091785
در نشست مخالفان طالبان در وین چه گذشت؟

تهران- ایرنا - در دومین نشست مخالفان طالبان در وین اتریش، شرکت کنندگان بر تقویت وحدت نظر میان جناح‌های ضد طالبان تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، این نشست با شرکت چهره‌های سیاسی، فعالان مدنی و اجتماعی ضد طالبان در پایتخت اتریش برگزار شد.

رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان در این نشست گفت نشست وین باید زمینه نزدیکی نیروهای گوناگون سیاسی افغانستان را فراهم کند.

وی افزود "من امیدوارم پیشنهاداتی که صورت گرفته، از جمله ایجاد یک کمیسیون کاری برای بحث با سایر نیروهای سیاسی، به شکل موفقیت آمیز مورد قبول قرار بگیرد تا ما بتوانیم واقعا جبهه سیاسی وسیع مخالفان طالبان را گسترش بدهیم. "

مشکور کابلی نیز گفت نشست وین فرصت جدیدی برای پیدا کردن یک روایت مشترک برای خارج کردن افغانستان از حاکمیت تروریسم ایجاد کرده‌ است.

وی همچنین بر توسعه مقاومت در همه ابعاد تاکید ورزید.

قاری عیسی یکی دیگر از شرکت کنندگان نشست وین نیز گفت: "انتظارات ما از این نشست این است که گروه مخالفان طالبان باید هم‌صدایی و اتحاد داشته باشند تا بتوانیم افغانستان اشغال‌شده توسط طالبان را آزاد کنیم. "

نشست وین با حضور بیش از ۴۰ چهره سیاسی و مدنی عمدتا مخالف طالبان در اتریش امروز آغاز و قرار است برای سه روز ادامه داشته باشد.

این نشست از سوی بنیاد امور بین‌المللی اتریش برگزار شده‌ است.

تمرکز روی تقویت اعتمادسازی در میان جریان‌ها و چهره‌های مخالف طالبان، ادامه و گسترش مقاومت برای آزادی افغانستان، افزایش فشار بر طالبان و حامیان این گروه و طرح برون رفت از بحران کنونی، از موضوعات مورد بحث در این نشست است.

رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان گفت به دلیل برنامه های از قبل تنظیم شده، نتوانسته در این نشست شرکت کند.

زلمی رسول نیز در این نشست شرکت نکرده‌ است. اما صلاح‌الدین ربانی رهبر حرب جمعیت، محمد محقق، مسعود اندرابی و برخی دیگری از چهره‌های سیاسی به شکل آنلاین در این نشست شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha