۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85091732
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در شمال سیستان و بلوچستان

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبر: 85091732
ساخت ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در شمال سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب ۱۱ کارگاه راه‌سازی در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل در دست ساخت است.

عطاء اله اکبری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ساخت و ارتقای راه‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان به بزرگراه در کنار طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اصلی‌ترین ماموریت کاری این اداره‌کل تعیین شده بطوریکه هم‌اینک طرح‌های راه‌سازی این اداره‌کل به ارزش بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی محورهای زیر پوشش در دست اجراست.

وی ادامه داد: راه‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان بدلیل موقعیت راهبردی و اقتصادی سیستان و بلوچستان و میزبانی سالانه بخش قابل توجه از گردشگران و مسافران از دور و نزدیک در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان در طول دهه‌ های گذشته در حوزه زیربناها از جمله بزرگراه دارای عقب ماندگی‌های تاریخی هست از این‌رو اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایمنی راه به طور مستمر در این استان ضروری است و اعتبارات هنگفتی را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: رصد و پیگیری مداوم طرح‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان را به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرده و همت و اراده‌ای در استان به وجود آمده تا طرح‌های این بخش هر چه سریعتر به سرانجام برسند.

اکبری خاطر نشان کرد: هم‌اینک این اداره‌کل با درک صحیح و هدف دار از تاثیر تکمیل زیرساخت‌ها بر توسعه سیستان و بلوچستان و اثبات این نقش در سطوح حاکمیتی و امنیتی، تکمیل شبکه بزرگراهی حوزه عملکردی را در اولویت کاری قرار داده که نتیجه آن در طول سه سال اخیر بهره‌برداری از ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه بوده که یک رکورد محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha