۱۵ درصد حوادث تعطیلات عید فطر کشور در مازندران رخ داد

ساری - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از میزان حوادثی که در تعطیلات عید فطر امسال در کشور رخ داد، ۱۵ درصد آن سهم مازندران است.

غلامعلی فخاری روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تماس های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC)هلال احمر مازندران مبنی بر حوادث مختلف و انجام عملیات های مکرر هلال احمر مازندران در این ایام، این استان ۱۵ درصد از کل حوادث کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : در مدت زمان تعطیلات عید فطر از ۳۱ فروردین ماه تا سوم اردیبهشت ماه برای پاسخگویی سریع به حوادث احتمالی در این ایام، تمامی پرسنل معاونت امداد و نجات و تیم های امدادی این جمعیت در حالت آماده باش کامل بودند و در محور های مواصلاتی، پایگاه ها، کشیک های ثابت و نوار ساحلی حضور موثر داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود : در این مدت ۹۶ مورد عملیات امدادی انجام شد که از این تعداد ۱۸ عملیات جاده ای، هفت عملیات شهری، پنج عملیات کوهستان، ۶۴ مورد خدمات حضوری، یک مورد عملیات صنعتی کارگاهی و یک عملیات خدمات مناسبتی انجام شد.

وی ادامه داد : تعداد افراد حادثه دیده ۹۷۱ نفر بود که به ۷۷۰ نفر امداد رسانی انجام شد، ۱۲۳ نفر به صورت درمان سرپایی خدمات دریافت کردند، ۲۲ نفر از طریق امبولانس های هلال احمر مازندران به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۰۶ مورد خدمات امدادی در نوار ساحلی استان انجام شد.

فخاری افزود : در این عملیات ها از ۱۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در مراکز پاسخگویی و پایگاه ها استفاده شد و تعداد ۳۸ دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۴ دستگاه خودرو ست نجات، ۱۰ دستگاه موتورسیکلت امدادی، ۲۷ دستگاه خودرو کمک دار سبک و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت خدمت رسانی در اختیار مردم قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha