هشدار سطح زرد هواشناسی؛ سیلاب محلی در انتظار مازندران

ساری-ایرنا- هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی، ریزش سنگ و اختلال در ترددهای جاده ای از فردا سه شنبه تا عصر چهارشنبه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با صدور هشدار سطح زرد، پیش بینی کرد با عبور موج در تراز میانی جو، آسمان این استان از عصر فردا سه شنبه تا عصر چهارشنبه با بارش باران گاهی رگبار و وقوع رعد و برق همراه با وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه جدید را ارتفاعات بویژه ارتفاعات غربی و مرکزی استان اعلام کرد و نسبت به احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب های محلی و نقطه ای، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی بویژه در، محورهای کندوان و هراز در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه ضمن هشدار به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات به شهروندان نیز توصیه کرد علاوه بر اسکان در کنار رودخانه ها، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی، جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و درارتفاعات غربی استان با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد، روز سه‌شنبه در ارتفاعات نیمه غربی نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در سایر نقاط استان را نیز نیمه ابری و از بعدازظهر بتدریج ابری با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه در مناطق غربی و ارتفاعات ابری همراه با کاهش دما، بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران، وزش باد و با احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری و قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۶ و کلاردشت با ۲۰.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی؛ سیلاب محلی در انتظار مازندران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha