۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85091326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا-مرکوسور زیر سایه جنگل زدایی آمازون

تهران-ایرنا- نگرانی کشورهای اتحادیه اروپا درباره جنگل زدایی و سیاست های آب و هوایی، انعقاد توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را به تاخیر انداخته است؛ موضوعی که برزیل به تازگی نسبت به برقراری آن در سال جاری میلادی ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی برزیل نوشت، کشورش امیدوار است این توافق امسال امضا شود و با پایان دادن به سالها تاخیر، راهی را برای افزایش مراودات تجاری دو منطقه بگشاید.

اتحادیه اروپا و بلوک مرکوسور شامل کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه مذاکرات خود را در سال ۲۰۱۹ تکمیل کردند اما این توافق همچنان به دلیل نگرانی ها، به ویژه از سوی فرانسه، درباره جنگل زدایی آمازون و تعهد دولت برزیل به اقدام در زمینه آب و هوا همچنان نهایی نشده است.

لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل وعده داده سیاست آب و هوایی خود را اصلاح کند.

هر چند آلمان خواستار امضای نهایی این توافق است، فرانسه گفته منتظر پیشرفت های برزیل در زمینه سیاست آب و هوایی است.

مارسیو الیاس رُزا دبیر ارشد وزارت صنعت و توسعه برزیل، طی سخنانی در لیسبون، گفت که مذاکرات با اتحادیه اروپا ادامه دارد و کشورها در حال بحث درباره «الزامات اجتماعی و زیست محیطی» تحمیل شده توسط این اتحادیه هستند.

وی گفته نشانه های مثبتی بروز کرده ولی جزییات آن مشخص نیست اما من بر این باورم که این توافق به نهایی شدن نزدیک می شود و این توافق مفید است.

این مقام برزیلی گفت که همه کشورهای مرکوسور هدف یکسانی را در انعقاد این توافق دنبال می کنند، اما آنها باید روی برخی از الزامات توافق کنند.

رزا افزود: برزیل از الزامات اجتماعی و زیست محیطی مربوط به قانون کار پیروی می کند و لازم است دیگران نیز موافق آن باشند، و ما بسیار به رسیدن به چنین توافقی نزدیک هستیم.

این مقام اقتصادی برزیل گفت پرتغال و کشور همسایه اسپانیا که ریاست شورای اتحادیه اروپا را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کسب خواهد کرد «متحدان مهمی» در این مذاکرات هستند.

رزا به همراه دیگر مقام های دولتی برزیل به عنوان بخشی از سفر پنج روزه لولا داسیلوا به اروپا در پرتغال بسر می برد. این اولین دیدار اروپایی لولا داسیلوا از زمان انتخاب به عنوان رئیس جممهوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha