تردد در مرز دوغارون خراسان رضوی با عملکرد صحیح گمرک تسهیل می‌شود

مشهد-ایرنا- مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: سرعت تردد در گذرگاه مرزی دوغارون استان خراسان رضوی از طریق عملکرد صحیح گمرک و مبارزه با کالای قاچاق تسهیل و بهبود خواهد یافت.

به گزارش روز دوشنبه انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، سید احمد نظام افزود: اگر گمرک به وظیفه ذاتی خود شامل حفاظت از مرز و جلوگیری از تردد افراد غیر مسوول، عمل و با کالای قاچاق مبارزه کند سرعت تردد در این گذرگاه مرزی بیشتر خواهد بود و با پایش و عملکرد اضافه مرزبانی و شرکت نفت در دوغارون مواجه نخواهیم بود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر توقفی از کامیونها پشت مرز زمینی دوغارون وجود ندارد و ناوگان به محض ورود به لاین های خروجی هدایت می شوند ، توقف ها بابت پایش سوخت و سرریز مجدد سوخت است و  پایش ناوگان توسط مرزبانی در درب خروج به دلیل تخلف رانندگان و جاساز کردن سوخت صورت می گیرد.

نظام همچنین در خصوص وعده های مکرر طرف افغانستانی در خصوص ۲۴ ساعته کردن مرز اسلام آباد_دوغارون اظهار داشت: از سوی ایران برای فعالیت ۲۴ ساعته مرز دوغارون_اسلام آباد مشکلی وجود ندارد و با وجود آن که این موضوع طی سالیان گذشته و با حکومت های قبلی افغانستان هم تصویب شده اما اجرایی نشده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون با بیان اینکه بواسطه کاهش توقف ناوگان و همچنین تردد روان نیازی به فعالیت ۲۴ ساعته مرز نیست، افزود: به لحاظ فیزیکی بستر لازم برای فعالیت ۲۴ ساعته مرز با گسترش روشنایی تقریبا مهیا است ولی با توجه به کمبود نیرویی که دستگاه ها دارند تحقق این مساله امکان پذیر نیست.

نظام بیان داشت: با این حال افغانستان مشکلات فیزیکی بسیار گسترده ای در این رابطه دارد و این مشکلات در طول روز بسیار محسوس است و تجربه نشان داده فعالیت شبانه مرز در نهایت ۲۰ الی ۳۰ دستگاه به حجم تردد قبلی اضافه کند.

وی ادامه داد: اگر تمام سازمان های دخیل در مرز در همان ساعت کاری تعریف شده یعنی ۷ صبح تا ۱۷ فعالیت داشته باشند در نهایت تا ساعت ۱۵ ناوگانی در مرز برای خروج از مرز باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا، گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha