۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85090886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلوصی آکار: مسکو فردا میزبان نشست وزیران دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه است

تهران - ایرنا -«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از نشست فردا سه شنبه وزیران دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه فردا در مسکو خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز (دوشنبه) به نقل از «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که قرار است نشست وزرای دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روز سه شنبه در مسکو برگزار شود.

به گفته وزیر دفاع ترکیه قرار است در این نشست روسای دستگاه اطلاعاتی کشورهای یاد شده نیز حضور داشته باشند.

آکار گفت: نشست سه جانبه که در ۲۸ دسامبر بین وزرای دفاع و روسای اطلاعات ترکیه، روسیه و سوریه برگزار شد، به تاکید بر ادامه دیدارها منجر شد.
وی افزود: تلاش‌های انجام شده پس از آن جلسات منجر به توافق بر سر پیوستن ایران به این نشست‌ها شد.
وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: در ۲۵ آوریل برنامه ریزی کردیم که یک نشست چهارجانبه در مسکو پایتخت روسیه برگزار کنیم و هدف ما حل مشکلات باقی مانده از طریق گفت وگو و برقراری هر چه سریع تر صلح و ثبات در منطقه است.
آکار با اشاره به اینکه این دیدارها در سایه احترام متقابل طرفین برگزار شد، افزود: پیش بینی می شود بعد از جلسه فردا تحولات مثبتی رخ دهد.
وی اظهار داشت:‌ ترکیه تمام تلاش خود را برای صلح در منطقه انجام داده و خواهد داد.
وی در خصوص پناهجویان سوری در ترکیه نیز گفت: ما خواهان موج جدیدی از پناهندگان نیستیم و هدف ما این است که شرایط مناسب برای بازگشت سوری ها به خانه های خود را به شکل امن و آبرومندانه فراهم کنیم. 
پیشتر سفیر مسکو در دمشق ۲۰ فروردین امسال اعلام کرده بود که نشست چهارجانبه در سطح وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه به ماه می (اردیبهشت ماه) موکول شده است.

«الکساندر یفیموف»، در گفت وگو با روزنامه الوطن با بیان اینکه تماس‌ها و مشورت‌ها برای رسیدن به نتایج مثبت در این چارچوب، میان طرف‌های ذیربط تداوم دارد، تاکید کرده بود که نشست چهارجانبه وزرای خارجه قرار بود، دوشنبه (۲۱ فروردین) برگزار شود اما به اوایل ماه می (اردیبهشت ماه) موکول شد.

بر اساس این گزارش، نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه اخیرا در مقر وزارت خارجه روسیه در مسکو برگزار شد.

هیات سوریه به ریاست «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه در این نشست بر روی سه نکته اصلی یعنی لزوم پایان دادن به حضور غیرقانونی ترکیه در اراضی سوریه، عدم مداخله در امور داخلی سوریه و مبارزه با تروریسم در همه اشکال متمرکز شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha