۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85090838
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

‌کارشناسان نظامی: باوجود تمام حمایت‌های نظامی غرب، اوکراین راه به جایی نمی‌برد

تهران– ایرنا– کارشناسان و تحلیلگران نظامی هشدار می‌دهند که حتی باوجود تمامی حمایت‌های نظامی غرب و ارائه ادوات سنگین نظامی ناتو به کی‌یف، این مسائل نمی‌تواند تاثیری بر جنگ اوکراین در مقابل روسیه داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری «سی ان ان»، گزارش داد: کارشناسان هشدار می دهند که حتی با وجود آموزش های نظامی درحال انجام، محموله های نظامی که در راه اوکراین است، همچون تانک های جنگی اهدایی متحدان ناتو به کی‌یف، (این موارد) تأثیر فوری و آنچنانی بر جنگ اوکراین با روسیه نخواهد گذاشت.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی دراین باره نوشت: هم اکنون شش دستگاه تانک از اسپانیا راهی اوکراین است و انتظار می رود تا کم تر از یک هفته دیگر به دست کی یف برسد، درهمین حال آمریکا نیز آموزش نیروهای اوکراینی برای تانک های آبرامز را برای ماه آینده در دستور کار دارد و انتظار می رود این تانک ها تا پیش از تابستان امسال در صحنه نبرد اوکراین با روسیه قرار گیرند، با این حال و با وجود تمامی کمک های ناتو به اوکراین انتظار نمی رود این موارد تاثیر چندانی (فوری) بر این جنگ داشته باشد.

مشکلات تعمیر و نگهداری تانک ها

این گزارش حاکی است تانک های مدرن امروزی، مجموعه ای از سیستم های پیچیده الکترونیکی برای زدن اهداف است و از سویی مراقبت و نگهداری این گونه تانک ها مشکلات مخصوص خود را داشته و نیازمند آموزش های ویژه برای خدمه آن است و تهیه قطعات جایگزین نیز خود مسائل مربوط به خود را دارند.

نیکلاس دراموند (Nicholas Drummond) کارشناس مسائل نظامی و تسلیحاتی از «دفتر ارتش انگلیس » (BAO) دراین باره به سی ان ان گفت: توانایی آموزش سربازان اوکراینی در بخش پشتیبانی تانک هایی که به آنها (از سوی ناتو) داده می شود، به مراتب مهم تر از نوع تانکی است که (در این جنگ) مورد استفاده قرار می گیرد.

مشکلات پشتیبانی

بنابراین گزارش از دیگر مشکلات برای تانک های اهدایی به اوکراین بخصوص تانک های آبرامز، مشکلات لجستیکی و تامین قطعات آن است چراکه این قطعات باید از نوع آمریکایی باشد و باید از هزاران کیلومتر فرای مرزها و از خود آمریکا تامین و ارسال شوند.

درو تامپسون (Drew thompson) پژوهشگر ارشد در مدرسه سیاست عمومی «لی کوان یو» (Lee Kuan Yew School) در دانشگاه ملی سنگاپور دراین خصوص به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: بطور مثال درباره تانک های آبرامز که ساخت آمریکا است، یک مسیر طولانی از تامین قطعات جایگزین به ایالات متحده مربوط می‌شود. به این ترتیب که جزای مهم این نوع از تانک که در صحنه نبرد دچار آسیب شوند و یا از کار بی‌افتند باید با قطعات سالم جایگزین شوند که این قطعات باید به انبار اوکراین و یا در لهستان که درحال خرید این گونه از تانک ها است، ارسال شوند.

وی افزود: هرچند پنتاگون در رفع مشکلات مربوط به مسائل لجستیکی کارآمد است اما این مساله هم برای آمریکا و هم برای اوکراین می تواند مخاطره آمیز باشد.

این تحلیلگر مسائل نظامی گفت که تانک های لئوپارد آلمان می تواند نسبت به تانک های آمریکایی در زمینه تامین و نگهداری قطعات آن گزینه بهتری باشد چراکه از نطقه نظر لجستیکی تامین آنها از اروپا بوده و بیشتر قابل قبول است.

جنگ اوکراین وارد دومین سال خود شده و بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد، از آن زمان تاکنون آمریکا و متحدان غربی آن، مسیر دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این جنگ را کنار گذارده و با صرف هزینه های هنگفت مالی و نظامی، همچنان آتش این جنگ را روشن نگاه داشته و اکنون با حمایت کی یف با ادوات سنگین نظامی همچون تانک های آلمانی و آمریکایی و در مرحله بعد ارسال جنگنده های اف-۱۶ درصدد تحریک هرچه بیشتر کرملین برآمده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha