۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85090742
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع کوچک پیش‌بینی شد

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک مالی به واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیش بینی شد.

علی رسولیان روز دوشنبه در حاشیه دیدار با استاندار خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ برای کمک به صنایع کوچک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت صمت پرداخت تسهیلات به صنایع راکد و غیرفعال است افزود: پارسال یکهزار و ۷۵۰ واحد صنعتی تعطیل و راکد به چرخه تولید بازگشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود زمین برای توسعه صنایع گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی کشور نیازمند توسعه هستند و طی سال گذشته ۶ هزار هکتار زمین صنعتی به این شهرک ها افزوده شد.

وی اظهار کرد: اینک در این زمینه مشکلی وجود ندارد و برنامه ریزی برای توسعه شهرک های صنعتی همچنان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در خراسان شمالی تقاضا برای ایجاد واحدهای صنعتی و استقرار در شهرک های صنعتی زیاد است و این جای خوشحالی دارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۰ هکتار زمین به فضاهای صنعتی این استان افزوده شد با این وجود نیاز به زمین هنوز وجود دارد.

رسولیان با اشاره به خلع ید زمین ها در شهرک ها و نواحی صنعتی اظهار کرد: پارسال ۹۰۰ هکتار زمین در شهرک های صنعتی بازپس گرفته شد، این زمین ها پس از فرایند قانونی خلع ید شد و به متقاضیان جدید واگذار می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز دوشنبه در سفر به خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار از شهرک های صنعتی استان بازدید خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha