۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵:۴۲
کد خبر: 85090699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حملات پهپادی ارتش اوکراین به سواستوپل

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵:۴۲
کد خبر: 85090699
حملات پهپادی ارتش اوکراین به سواستوپل

تهران- ایرنا- مقام‌های روسیه در شهر بندری سواستوپل واقع در شبه جزیره کریمه خبر دادند نیروهای ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه موفق شدند حملات پهپادی ارتش اوکراین را به حومه سواستوپل دفع کنند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، میخائیل رازوژایف فرماندار انتصابی روسیه در سواستوپل با اعلام این مطلب در کانال تلگرامی خود افزود: بامداد امروز (دوشنبه) تعدادی پهپاد انتحاری به سواحل این شهر نزدیک شدند که با فعال شدن سامانه پدافندی، تاکنون سه پهپاد منهدم شده است.

وی افزود: در این حملات به هیچیک از ناوهای جنگی ناوگان روسیه در دریای سیاه خسارت وارد نشده است و فقط بر اثر سقوط پهپادهای منهدم شده، شیشه برخی ساختمان‌ها شکست ولی به کسی آسیب نرسید.

فرماندار سواستوپل همچنین گفت: اوضاع تحت کنترل است و تدابیر احتیاطی لازم اندیشیده شده است.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: در حالیکه نیروهای اوکراین با موفقیت مواضع خود را در سمت شرقی رودخانه دنیپر مستقر کردند و این گمانه‌زنی را به وجود آوردند که این پیشروی‌ها می‌تواند نشانه اولیه حمله بهاری کی‌یف باشد، اما سخنگوی فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در خصوص آغاز این حمله پاسخ روشنی نداد.

آسوشتدپرس در این گزارش به نقل از مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، افزود: تصاویر جغرافیایی روز یکشنبه از وبلاگ نویسان نظامی طرفدار کرملین نشان می‌دهد که سربازان اوکراینی در نزدیکی شهر اولشکی در حال استقرار هستند.

تحلیلگران بر این باورند که هدف اصلی حمله بهاری اوکراین، شکستن کریدور زمینی بین روسیه و شبه جزیره کریمه است که نیاز به عبور از رودخانه دنیپر در جنوب کشور دارد.

ناتالیا هومنیوک سخنگوی فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در پاسخ به گزارش‌های رسانه‌های اوکراینی مبنی بر اینکه ایجاد چنین مواضعی نشان می‌دهد که حمله آغاز شده است، پاسخ روشنی نداد.

وی تنها گفت که جزئیات عملیات نظامی در دلتای دنیپر به دلایل عملیاتی و امنیتی قابل افشا نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha