ستاد دیه خراسان رضوی ۲۸ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان سازماندهی کرد

مشهد- ایرنا- رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: این ستاد از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۸ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان بدهکار و نیازمند در استان سازماندهی کرده که بیشتر آنها برگزار شده و بقیه در حال برگزاری است.

جواد غفاریان طوسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلریزان های یاد شده با همکاری دادگستری و زندانهای مستقر در شهرستانها، ۱۳ شورای اجتماعی محلات مشهد، اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد، پویشهای مختلف کمک به آزادی زندانیان و هیات های مذهبی مشهد برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر این که نباید آزادی زندانیان به آیین گلریزان ماه مبارک رمضان محدود شود ادامه داد: باید ماه مبارک رمضان سرآغاز و شروع مراسم گلریزان آزادی زندانیان در طول سال باشد و مراسم مختلف باید تا ماه مبارک رمضان سال بعد تداوم داشته باشد.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۶۲۳ زندانی با بدهی مالی، نیازمند و واجد شرایط در استان چشم انتظار کمک خیران در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضانند که ۲۵ نفر از آنان زن هستند و مبلغ بدهی هر یک از این زندانیان و محکومان مالی به طور متوسط یک میلیارد ریال است.

غفاریان طوسی افزود: هموطنان نیکوکار برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که واجد شرایط مساعدت هستند می توانند با شماره‌ تلفن ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۲ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمکهای خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷ پرداخت کنند.

هفته گذشته و در میانه برپایی آیین های گلریزان، مطابق اعلام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی، نیکوکاران شهرستانهای خراسان رضوی ۶۹ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان استان اهدا کردند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha