۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85090254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با درخواست انحلال پارلمان، زمان برگزاری انتخابات در یونان اعلام شد

تهران ایرنا – نخست وزیر یونان رسما خواستار انحلال پارلمان شد و انتخابات عمومی دراین کشور را ۲۱ماه مه برابر با ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری یورونیوز با انتشار این خبر افزود:کراکاس میتسوتاکیس (Kyriakos Mitsotakis) نخست وزیر یونان روز شنبه (روز گذشته) در دیدار با «کاترینا ساکلاروپولو» (Katerina Sakellaropoulou) رئیس جمهور این کشور در آتن رسما خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات عمومی شد.

بنابراین گزارش، رئیس جمهوری یونان فرمان انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت ماه) را امضا کرد.

این گزارش می افزاید:پس از این ملاقات نخست وزیر یونان در پیامی تلویزیونی تاکید کرد که یونان به چشم‌انداز و راه‌حل‌های روشن در مسیر آتی و رهبری خود نیازمند است.

یورونیوز درادامه گزارش داد: نخست وزیر یونان درهمین حال با برجسته ساختن دستاوردهای دولت خود، به اهداف مهم دولت برای دوره چهارساله آتی اشاره کرد.

این گزارش حاکی است؛ میتسوتاکیس که رهبر حزب دمکراسی نوین یونان می باشد، توانسته بود درانتخابات زودهنگام ۲۰۱۹ بر «آلکسیس سیپراس» رقیب و نخست وزیر پیشین این کشور از حزب چپگرای «سیریزا» پیروز شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha