مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه: مسکن ارزان برای مردم تامین می‌کنیم

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: سیاست وزارت راه بر این بود که زمین را به تعداد موردنیاز واحدهای مرتفع تامین کنیم اما بعدا مشخص شد استقبالی از واحدهای مرتفع نمی‌شود ضمن اینکه این واحدها هزینه‌های بالایی دارند لذا باید به این نکته توجه کنیم که باید مسکن ارزان برای مردم تامین کنیم.

«مهرداد آهکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکرد وزارتخانه به ساخت واحدهایی با ارتفاع کم، بدون آسانسور و بدون اطفای حریق برای کاهش هزینه‌ها تبدیل شد و با تغییراتی در نقشه‌ها مثل آوردن پارکینک به داخل محوطه و حذف پیلوت از زیر طبقه ناچار شدیم سطح تملک اراضی بیشتری را تصاحب کنیم.

وی اضافه کرد: براین اساس طی ۲ سه ماه گذشته تلاش برای تملک اراضی موردنیاز برای هدف توسعه اقدام ملی جهش مسکن در سطح به کار بردیم. قبلا ۱۰ درصد زمین‌ها تملک شده بود و اکنون ۱۰۰ درصد تملک‌ها انجام شده و در مرحله شروع برای اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اظهار داشت: طی یک تا ۲ ماه آینده ۱۰ هزار واحد دیگر به واحدهای فعال اضافه می‌شود و تعداد واحدهای فعال به ۲۲ تا ۲۳ هزار واحد می‌رسد. مابقی را تا حدود تعداد کل ثبت نام شوندگان بعد از طراحی به تدریج فعال و به سازنده واگذار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: طبق فراخوان داده شده از تمام کسانی که در ساخت و ساز همکاری کنند استقبال می‌کنیم و اولویت ما با صنعتی‌سازی واحدها است چون سرعت پیشرفت بالایی دارند اما برای سنتی‌سازها نیز محدودیتی ایجاد نمی‌کنیم و خود را از توان بخش خصوصی به شرطی سازه‌هایی با استحکام و قابل قبول بسازند محروم نمی‌کنیم و همه سازنده‌ها می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

آهکی در پایان تاکید کرد: اقدام ملی مسکن متقاضی محور است و هم‌اکنون به اندازه سهمیه استانی زمین مورد نیاز تامین شده است.


سهمیه استان کرمانشاه از مسکن ملی ۱۲۰ هزار واحد است

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون عملیات ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در استان آغاز شده و کل سهمیه کرمانشاه در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است.

در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

تسهیلات اعطایی به مردم شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

گفته می‌شود حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه مورد نیاز است.

برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha