۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85089549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسفراین آماده برگزاری مسابقات ملی کشتی باچوخه است

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۳۱
کد خبر: 85089549
اسفراین آماده برگزاری مسابقات ملی کشتی باچوخه است

بجنورد - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب مسابقات ملی کشتی باچوخه سوم اردیبهشت در اسفراین اندیشیده شده است.

غلامرضا شاکری کوشکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فراهم کردن محل استقرار مهمانان ویژه، کشتی گیران و خبرنگاران، سرویس‌های رفت و آمد، مناسب سازی فضای گود کشتی به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

وی ادامه داد: برخی مسوولان ورزشی کشور و مقامات ارشد استان مهمانان ویژه این رویداد ورزشی کهن در اسفراین خواهند بود.

شاکری کوشکی اظهار کرد: در سطح شهر نیز برای هدایت مهمانان تابلوهای راهنما به سمت گود چشمه زینل خان، محل برگزاری مسابقات ملی کشتی باچوخه نصب شده تا مهمانان به راحتی مسیر حرکت خود را شناسایی کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: گود زینل خان اسفراین که همه ساله در ۱۴ فروردین ماه میزبان برگزاری این مسابقات است امسال به دلیل تقارن این روز با ماه مبارک رمضان به سوم اردیبهشت ماه موکول شد و کردهای شمال خراسان امسال را با کمی تاخیر این مسابقات را برگزار می‌کنند.

شاکری کوشکی گفت: این پیکارهای کشتی با حضور نام آوران این رشته از استان های مختلف در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار می شود و بیش از ۵۰ هزار تماشاگر مشتاق از شهرستان های دور و نزدیک برای دیدن آن در محل حضور می یابند.

به گزارش ایرنا، کشتی سنتی با چوخه خراسان شمالی از ورزش‌های پرطرفدار این خطه است که در سال ۸۷ به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی میراث ناملموس ثبت شده است.

کشتی با چوخه سنتی را به نوعی می توان مادر تمام رشته های کشتی آزاد و فرنگی، جودو و کوراش دانست چرا که اکثر فنون آن شبیه آنها است و به‌تدریج به کشتی‌های دیگر نیز رسوخ پیدا کرده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha