۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85089440
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ابراز رضایت بن سلمان و پوتین از سطح همکاری مسکو -ریاض در اوپک پلاس

تهران- ایرنا- کرملین از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان سعودی درباره روابط دو کشور و همکاری‌ها میان ریاض و مسکو در راستای برقراری ثبات در بازار جهانی نفت، خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این تماس تلفنی فرا رسیدن عید فطر را به رهبری و ملت عربستان سعودی تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این تماس، دورنمای همکاری عربستان با گروه بریکس را بررسی کردند.

کرملین همچنین گزارش داد: دو طرف درباره تحولات خاورمیانه و جوانب مختلف آن در چارچوب تلاش‌های انجام شده با مشارکت روسیه و عربستان سعودی برای حل بحران‌های منطقه، تبادل نظر کردند.

پوتین و بن سلمان همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها میان روسیه و عربستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری و انرژی نسبت به سطح همکاری دو طرف در چارچوب اوپک پلاس با هدف تضمین ثبات بازار جهانی نفت ابراز رضایت کردند.

در بیانیه کرملین همچنین این این گفت‌وگو «دوستانه و سازنده» ارزیابی شد.

اوپک پلاس با همکاری عربستان و روسیه می‌تواند عرصه را برای دولت آمریکا در زمینه اقتصادی تنگ تر و غرب را در آینده با بحران انرژی روبرو کند.

اوپک پلاس به عنوان سازمانی که برخلاف نظر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دو بار در عرض کمتر از یک سال دست به کاهش تولید زده، به ابزاری مهم علیه ایالات متحده تبدیل شده است.

حال که عربستان به صورت مشخص از واشنگتن فاصله گرفته و نگاه به شرق دارد، می‌تواند با همکاری روسیه بحران جدی برای آمریکا و متحدانش در زمینه انرژی رقم بزند که این وضعیت، افزایش تورم در غرب و رکود اقتصادی را در پی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha