استاندار خراسان جنوبی: واقعیت‌ها به خوبی برای مردم بیان شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: باید واقعیت‌های موجود در کشور به خوبی برای مردم بیان شود و نقاط ضعف و قوت در کنار هم مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر پنجشنبه در نشست سه ساعته با مدیران رسانه‌های استان افزود: رسانه‌های مختلف استان ۲ خط قرمز شامل حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب همچنین منفعت، صلاح و پیشرفت خراسان جنوبی دارند که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بر ضرورت امیدآفرینی فعالان رسانه‌ در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: در سخنان شما مشخص بود با وجود اینکه فعال رسانه‌ای هستید، درخصوص کارهای انجام شده برای بعضی از موضوعات اطلاعات کافی ندارید.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعضی افراد همه چیز را صفر یا ۱۰۰ می‌بینند که کار خوبی نیست گفت: با گفت و گو درباره مسایل مختلف می‌توان راهکارهای مناسبی را در هر زمینه‌ای پیدا کرد.

وی با طرح این سوال که آرایش رسانه‌های مکتوب و مجازی در عصر پیشرفت ابزارهای ارتباطی در کشور و استان چگونه باید باشد؟ افزود: باید در شرایط فعلی با امواج ارتباطی دشمن در جنگ روایت‌ها مقابله کنیم زیرا با وجود اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، دشمن درصدد است فضا را به گونه‌ای ترسیم کند که افراد جامعه برداشت مورد نظر آنها را از واقعیت‌های موجود در جامعه ایران داشته باشند.

قناعت گفت: مقاومت‌های ملت ایران، روند سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های به وجود آمده در انرژی هسته‌ای، امروز سبب شده با وجود همه تحریم‌های دشمن و بازرسی‌های آژانس به غنی‌سازی ۶۰ درصد برسیم.

وی با اشاره به دیپلماسی ایران تصریح کرد: عربستان زمانی که در باتلاق یمن گیر کرد، مراودات دیپلماسی را مطرح کرده که این موضوع نشانگر دفاع جانانه مردم یمن از کشور خودشان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای خود این نقاط قوت ما را به عنوان ضعف مطرح می‌کند، متذکر شد: به گفته خود غربی‌ها امروز چهار کشور آمریکا، چین، روسیه و ایران حرف اول را در جهان می‌زنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی توسط افرادی که تریبون در اختیار دارند افزود: نقاط ضعف هم باید به شکل مناسبی بیان شود و دشمن درصدد است با کوچک نشان دادن پیشرفت‌های ایران، خود کم‌بینی و بدبینی نسبت به خود که میراث باقیمانده از رژیم شاهنشاهی است را در ایران جا بیندازد.

قناعت اظهار داشت: در حوزه زیرساخت در چهار دهه گذشته اتفاقات خوبی افتاده که کسب رتبه اول کشور توسط خراسان جنوبی در احداث باندهای دوم در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ همچنین کسب رتبه اول کشور در استفاده از قیر رایگان از جمله این موارد است.

وی با تاکید بر این نکته که اصلاح هندسه رسانه‌ای و فرهنگی کشور و استان باید آغاز شود گفت: همه نظام‌ها و سازمان‌های مختلف در معرض تغییرات پر شتاب هستند که این موضوع درباره سازمان‌های رسانه‌ای هم صدق می‌کند و تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی با ایجاد تغییراتی در خود باید سبب تحول شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از هدف‌گذاری‌ها در حوزه رسانه باید توجه به تغییرات و تحولات باشد.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ و رسانه آوردگاه صلاح و فساد، حق و باطل است افزود: از منظر بیرونی رسانه دارای نقش دوگانه مثبت و منفی است و اگر بازسازی و تحول انقلابی در عرصه رسانه داشته باشیم، شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم بود و این موضوع سبب احیای اعتماد مردم به رسانه و پاسخگو کردن مسئولان خواهد شد.

قناعت با توجه به نقش دوگانه رسانه، ایجاد تحول در آن را ضروری دانست و گفت: فرصت فعالیت رسانه‌ای، فرصت ارزشمندی است که باید به خوبی از آن برای طرح مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید ارتباط خود را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای رسیدن به ادبیات مشترک، بیشتر کنند افزود: موافق اجرای طرح نظارت رسانه‌ها بر کار مسئولان در چارچوب مشخص هستم.

وی پیشنهاد داد: در اولین جلسه شورای اداری استان یک نفر به نمایندگی از اصحاب رسانه، دغدغه‌های فعالان رسانه‌ها را مطرح کند.

قناعت با بیان اینکه تغییر در مدیران، تابع فرآیند اداری خاصی است گفت: تغییر مدیران ضعیف استان در دستور کار است.

وی با اشاره به مطالبه مردم و رسانه‌ها درخصوص تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن استان خاطرنشان کرد: به صدا درآمدن سوت قطار در بیرجند به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که در حال انجام است، ما در خراسان جنوبی به وظیفه خود در این خصوص عمل کرده‌ایم و تصمیمات لازم باید در جلسه سران قوا گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل مسکن فعالان رسانه با بهره‌گیری از روش‌های مختلف باید حل شود، خواستار تسریع در روند واگذاری زمین برای این منظور، مکان‌یابی و پرداخت تسهیلات شد.

مدیران رسانه‌های استان نیز در این نشست به بیان مطالبات مردم، چالش‌های کاری و نیازهای موجود پرداختند.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی از پوستر رویداد ملی "افول ابرهه" ویژه گرامیداشت واقعه پنجم اردیبهشت "شکست آمریکا در صحرای طبس" رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha