۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85089111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کلمبیا: سلاح‌های ما به اوکراین ارسال نمی‌شود

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۴۵
کد خبر: 85089111
کلمبیا: سلاح‌های ما به اوکراین ارسال نمی‌شود

تهران- ایرنا- گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا تاکید کرد، تسلیحاتی که دولت‌های قبلی این کشور از روسیه خریداری کرده‌اند برای استفاده در جنگ به اوکراین ارسال نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پترو که به واشنگتن سفر کرده است بامداد جمعه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: دولت‌های قبلی تسلیحات روسی از جمله بالگرد خریداری کرده بودند.

وی افزود: موضع دولت کنونی کلمبیا این است که این تسلیحات در جنگ استفاده نشود. این سلاح‌ها به اوکراین با روسیه نخواهند رفت.

پترو در ماه فوریه نیز گفت که کشورش درخواست آمریکا برای ارسال سلاح‌های ساخت روسیه به اوکراین را رد کرده است.

وی افزود: در جریان گفت‌وگویی که با ژنرال لورا ریچاردسون (رئیس فرماندهی جنوبی آمریکا) و سایر مقام‌های آمریکایی داشتم به من گفتند که بدلیل ناتوانی کلمبیا در نگه‌داری سلاح‌های ساخت روسیه، این تسلیحات آماده انتقال بوده و به اوکراین فرستاده شوند.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین با درخواست غرب برای ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفت کرده‌اند. برخی از کشورهای غربی خواستار پایان دادن به کمک‌های نظامی به کی‌یف هستند و هشدار می‌دهند که عرضه تسلیحات جدید می‌تواند منجر به درگیری جهانی شود.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا تسلیحات زیادی به اوکراین فرستاده‌اند بطوری که انبارهای تسلیحاتی آنها بشدت کاهش یافته و انبارهای تسلیحات آنها خالی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha