پرواز بالگردها برای پایش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌های مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی و مدیریت بحران مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی و افزایش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی و همچنین تغییر جهت جریانات، زمان فعالیت این سامانه را از فردا جمعه تا روز شنبه هفته آینده و نوع مخاطره آن را نیز افزایش محسوس دما بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم به نسبت شدید و از شامگاه جمعه تا روز شنبه با وزش باد به نسبتا شدید غربی و خنک شدن تدریجی هوا اعلام کرد.

هواشناسی مازندران، افزایش ظرفیت آتش سوزی و بروز تنش دمایی، احتمال ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی بویژه محورهای کندوان و هراز و آسیب به پوشش خزانه برنج و سازه های سست بنیان و کم مقاوم را از اثر مخاطره این سامانه اعلام کرد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران علاوه بر خودداری از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی و پرهیز از صعود کونوردان به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه، نسبت به رعایت احتیاط در تردد در جاده ای بویژه محورهای کندوان و هراز، هوادهی خزانه برنج، گلخانه ها، بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج، مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی توصیه شده است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما، روز جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و در ارتفاعات وزش باد گرم و از شب با افزایش ابر بویژه در نیمه غربی با رگبار پراکنده باران و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرده است.
شرایط جوی مازندران در روز شنبه آینده نیمه ابری همراه با کاهش دما و از بعدازظهر با افزایش ابر واحتمال رگبار پراکنده و وزش باد، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه صاف تا نیمه ابری و از گذر عصر یک‌شنبه به صبح دوشنبه با افزایش ابر و در نیمه غربی با بارش خفیف و پراکنده باران و در روز سه‌شنبه را نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد و با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.
داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۵.۱ ایزدشهر نور با ۱۷.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود پنج درجه افزایش خواهد یافت.
وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

پرواز بالگردها برای پایش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌های مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha