۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85088628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات و امکانات در گیلان عادلانه و با توجه ویژه به روستاها توزیع شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان بر ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در استان به ویژه برای مناطق محروم و روستاها تاکید کرد و گفت: توجه به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها باید بر اساس محرومیت و نه جمعیت اولویت داده شوند.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در نشست با مدیران بنیاد مسکن مرکز و شهرستان های استان که به مناسبت گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) برگزار شد، افزود: در اولین نگاه امام (ره) در جمهوری اسلامی توجه به محرومان و محرومیت زدایی با تاسیس حساب ۱۰۰ امام بوده است.

وی بر لزوم تبیین خدمات دولت تاکید و اظهار کرد: خدمات دولت را برای مردم تبیین کنید؛ ضمن اینکه مدیران باید همواره به مشکلات محرومان توجه داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات تصریح کرد: انتظار اینست که به محرومترین و دورترین روستاهای استان همچون شهرهای دیگر توجه شود.

وی در ادامه همچنین به موضوع پرونده های تغییر کاربری در استان اشاره و بیان کرد: نباید در پرونده های تغییر کاربری تورم ایجاد کنیم اگر کسانی حائز شرایط بوده کمک کنیم تا سریعتر مجوز دریافت کنند.

استاندار گیلان یادآور شد: در گیلان محدودیت زمین داریم بنابراین باید احتیاط کنیم؛ ضمن اینکه در روستاهای استان نهضت ملی مسکن با سهم تعیین شده در دست اجراست.

وی یکی از دلایل افزایش جمعیت شهری را تبدیل شدن روستاها به شهر دانست و گفت: با تجمیع چند روستا، آن ها تبدیل به شهر شده اند و بخشی از کاهش جمعیت روستایی مرتبط با مهاجرت و بخشی هم مرتبط با شهر شدن روستاهاست.

استاندار گیلان با ابراز رضایت از عملکرد بنیاد مسکن استان گفت: بنیاد مسکن به عنوان نهادی انقلابی ویترین نظام است و وقتی گفته می شود مدیران جهادی و انقلابی باید نخست از این نهاد شروع شود به همین دلیل باید در عملکردها مراقبت شود که خدشه ای به بنیاد و حساب ۱۰۰ امام که به دستور امام (ره) شکل گرفت، وارد نشود.

کمک ها ی خیران به حساب ۱۰۰ امام گیلان ۳۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان هم در این دیدار با اشاره به تشکیل هیات امنای مسکن محرومین شهرستان ها با محوریت فرمانداران و امام جمعه گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی خیرین برای مسکن و رهن و اجاره  در استان جمع آوری شد که نشان ‌دهنده رشد ۳۰۰ درصدی این کمک ها نسبت به گذشته بوده است.

 حامد دائمی افزود: هر چه مشارکت مردمی بیشتر شود می‌توان سهم خواهی بیشتری را از حساب ۱۰۰ امام (ره) داشت.

وی  با بیان اینکه ۵۸ روز بعد از پیروزی انقلاب و ۹ روز بعد از روز جمهوری اسلامی این نهاد مردمی تاسیس شد. گفت: نهضت کمک های خیران در حساب ۱۰۰ امام ادامه دارد چرا که ماهیت آن همین است.

دائمی با بیان اینکه بعضی از طرح های بنیاد مسکن از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت بیش از پنج هزارو ۸۰۰ مسکن محرومان منعقد شده که براساس آن مددجویان بهزیستی در شهرهایی با جمعیت زیر یکصد هزار نفر علاوه بر دریافت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات، یکصد میلیون تومان بلاعوض و تسهیلات زمین رایگان نیز دریافت می کنند.

وی گفت: مددجویان کمیته امداد نیز ۷۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض می توانند برای مسکن دریافت کنند.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری رسیده است؛ ضمن اینکه سهمیه روستاهای  گیلان برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱   حدود ۹ هزار واحد است و در حال حاضر بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله سفت کاری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان چهار هزار و ۳۰ مددجوی کمیته امداد استان را متقاضی مسکن ملی روستایی عنوان و بیان کرد: برای چهار هزار و ۴۱۳ متقاضی مسکن ملی روستایی در سال ۱۴۰۰ عقد قرارداد داشتیم که تاکنون چهار هزار و ۳۵۶ واحد به مرحله فونداسیون رسیده و ۲ هزار و ۷۲ واحد بهره برداری شد.
وی همچنین از تخصیص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی برای ۶ هزار و ۴۵ نفر خبر داد و اضافه کرد: این متقاضیان به بانک های عامل معرفی شدند و تاکنون پنج هزار و ۵۶۵  فقره تسهیلات پرداخت شده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha