۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبر: 85088315
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازدید زلنسکی از استحکامات دفاعی در مرز با بلاروس

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبر: 85088315
بازدید زلنسکی از استحکامات دفاعی در مرز با بلاروس

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در بازدید از مرز شمال غربی اوکراین که با لهستان و بلاروس مشترک است، از روند ایجاد استحکامات دفاعی این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، دفتر زلنسکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای دفع حمله احتمالی دشمن از قلمرو بلاروس، موانع مهندسی، استحکامات و سیستم‌های نظارت تصویری از راه دور در مرز با این کشور ساخته می‌شوند.

وی افزود: از موقعیت پست دیده‌بانی، نشان داده شد که چگونه از سیستم‌های نظارت تصویری از راه دور برای نظارت شبانه‌روزی بر خط مرزی استفاده می‌شود.

زلنسکی از این فرصت برای تمجید از نقش سرویس مرزی دولتی در دفاع از مرز و شهر باخموت نیز استفاده کرد و گفت: من می‌دانم که شما چقدر مستحکم آنجا ایستاده و باخموت را در آغوش گرفته‌اید. مایلم از شما و برادران مسلحتان تشکر کنم.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که زلنسکی به بازدید از خطوط مقدم اوکراین ادامه می‌دهد. وی روز سه‌شنبه به طور غیرمنتظره از آودیوکا شهری در دونتسک در شرق اوکراین که از سه طرف توسط نیروهای روسی محاصره شده است، بازدید کرد.

به ادعای سی ان ان، تنش‌ها در مرز هزار کیلومتری بین اوکراین و بلاروس، کشوری که نقش کلیدی در کمک به حمله روسیه به اوکراین داشته، افزایش یافته است.

کی‌یف تمام گذرگاه‌های مرزی را بر روی بلاروس بسته زیرا نگران است که روسیه از خاک بلاروس برای تهاجم بیشتر استفاده کند.

رزمایش‌های نظامی مشترک در سال گذشته بین بلاروس و روسیه به نگرانی‌هایی مبنی بر پیوستن نیروهای بلگراد به نیروهای کرملین در اوکراین دامن زده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha