۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85088210
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

قدرت‌نمایی آکگل در کشتی قهرمانی اروپا

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85088210
قدرت‌نمایی آکگل در کشتی قهرمانی اروپا

تهران- ایرنا- مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا با ضرب نهمین مدال طلای غول ترکیه‌ای در قاره سبز به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات فینال و رده‌بندی پنج وزن دوم کشتی قهرمانی اروپا شامگاه امروز (چهارشنبه) در شهر زاگرب برگزار شد. در مهمترین مسابقه امروز طاها آکگل در مبارزه سنتی با برتری برابر گنو پتریاشویلی از گرجستان موفق به مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم رسید. آکگل در مبارزه فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر ۴ گنوپترواشویلی دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ را مغلوب کرد و به نهمین مدال طلا خود در قاره سبز رسید.

سال گذشته نیز این ۲ آزادکار برجسته کشتی جهان به فینال قهرمانی اروپا رسیده بودند که آکگل موفق به شکست حریف گرج خود شده بود.

در دیگر دیدارهای فینال پنج وزن دوم نتایج زیر به دست آمد:

در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم آرسن هاروتونیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۲ برابر زلیمخان از آلبانی به برتری رسید و صاحب گردن آویز نقره شد. امره از ترکیه و شوتو فاتنادزه از گرجستان به مدال برنز مشترک این وزن رسیدند.

همچنین در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم تیمور سالکازانوف آزادکار روسی‌الاصل از اسلواکی با نتیجه سه بر یک بر فرانک چامیزو آزادکار کوبایی الاصل ایتالیا غلبه کرد و به مدال طلا رسید. کنتچادزه گرجستانی و سونر دمیرتاش ترک به مدال برنز مشترک این وزن رسیدند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم کورگلیف آزادکار روسی که تابعیت یونان را گرفته موفق به شکست مایلز آمینه از سن مارینو شد و به مدال طلا رسید. در این وزن ابوبکر آباکاروف از جمهوری آذربایجان و سباستین جزیرنسکی از لهستان به مدال برنز مشترک رسیدند.

همچنین در وزن ۹۲ کیلوگرم فیض الله آکتورک برابر ماگمدوف به پیروزی رسید و صاحب گردن آویز طلا شد. نماینده گرجستان و اسلواکی به مدال برنز مشترک رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha