۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85088065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف بر گسترش روابط دوجانبه با آمریکا لاتین تاکید کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود در کشورهای آمریکای لاتین نسبت به گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف در نشست مشترک با گیل پینتو همتای ونزوئلایی خود در کاراکاس، گفت: روسیه از نظر میزان تحریم‌های غرب یک قهرمان در جهان محسوب می‌شود که تجربه خود را در اختیار مقامات کاراکاس قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: من متقاعد شده‌ام که تجربه ما برای دوستان ونزوئلایی‌مان مفید خواهد بود، زیرا ما قهرمان جهان در زمینه تحریم‌های اعمال‌شده و به سرعت در حال کسب تجربه هستیم.

لاوروف تاکید کرد: این امر همگانی است که آمریکا هر لحظه ممکن است هر کسی را فریب دهد و احتمال فریب آنها بیشتر از تحقق وعده ها و ابتکارات خود است.

وی همچنین در دیدار با روگلیو مایتا وزیر امور خارجه بولیوی، نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

طبق بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه روسیه، در این دیدار هر دو طرف بر تقویت همه جانبه روابط بین روسیه و بولیوی تاکید کردند.

لاوروف در چارچوب سفر خود به آمریکای لاتین قرار است روز چهارشنبه به نیکاراگوئه سفر کند و ماناگوا پایتخت این کشور سومین مقصد سفر دیپلمات ارشد روسیه خواهد بود. وزیر امور خارجه روسیه قبل از ونزوئلا به برزیل سفر کرده بود.

احتمال می رود که لاوروف در این سفر در مورد توسعه بیشتر روابط دوجانبه، پروژه های مشترک اقتصادی و همکاری در سازمان‌های بین المللی گفت و گو کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha