بررسی تحولات قفقاز محور نشست مقامات ایروان-واشنگتن

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه ارمنستان با اشاره به نشست «آرارات میرزویان» رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با دیپلمات‌های ارشد آمریکایی، بر تعهد ایروان در روند صلح با جمهوری آذربایجان و ثبات در منطقه قفقاز تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، وزیر امور خارجه ارمنستان روز گذشته با اریکا اولسون معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با محوریت ثبات در منطقه، مناقشه قره‌باغ و سایر موضوعات راهبردی دیدار و گفت و گو کرد.

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در مذاکرات قفقاز و لوئیس بونو رئیس مشترک آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا در گروه مینسک نیز در این نشست شرکت داشتند.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: موضوعات مربوط به برقراری ثبات در منطقه، عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تحدید حدود و امنیت مرزها، رفع انسداد تمامی ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در منطقه و مناقشه قره باغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفته می شود، میرزویان در این نشست رویکردهای طرف ارمنی را در حل مسائل کلیدی موجود از جمله پرداختن به موضوع حقوق و امنیت ارامنه منطقه قره باغ را با هدف دستیابی به صلح جامع و پایدار ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین بر تعهد ایروان در روند صلح، اهمیت دست کشیدن باکو از خواسته های حداکثری خود، سیاست تهاجمی علیه قومیت ارمنی ساکن قره باغ، تمامیت ارضی ارمنستان و پایان لفاظی های جنگ طلبانه باکو تاکید کرد.

در این نشست در مورد وضعیت انسانی منطقه قره باغ و ضرورت رفع محاصره غیرقانونی گذرگاه لاچین مطابق مفاد بیانیه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ نیز بحث و تبادل نظر شده است. مسائل مربوط به دستور کار دوجانبه ارمنستان و آمریکا از جمله موضوعات دیگر مورد بحث در این جلسه عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha